Helomvändning i planeringen..

Imorse började dagen inte bra, Thea vaknade halv sex och grina.. Pekade i munnen och sa att hon hade ont, ville inte äta.. Så jag antog förstås att det var någon tand som spökade..
När klockan närmade sig halv nio bestämde jag att hon fick pröva gå till dagis, eftersom vi MÅSTE bli klara med våra skolarbeten denna vecka. Thea var positiv till dagis & verkade inge sjuk. Men efter en halvtimme, lagomt tills jag hunnit startat datorn och kommit in på skolsidan, så ringde telefonen- " Hej det är ***** från Stjärnan, Thea spyr här så det vore bra om du kunde hämta henne så fort som möjligt"

Typiskt.. Eftersom hon inte ätit något hade hon inge mer att spy, så hon sov 3 timmar & sen va hon pigg & glad..
Trodde jag, nu har jag bytt bajsblöjjor till förbannelse hela eftermiddagen! Och stackarn har ont i magen säger hon :( Men hellre att vätskorna hamnar i blöjjor än att hon spyr ner allt som finns här hemma..

Så nu har jag planerat om, ställde in dagens besök, ställde in morgondagens träff med gruppkamrater & handledare och har isolerat mig i hemmet..

Mamma har kommit förbi med matlåda & min svägerska fick ställa upp och åka till affären för att inhandla lite proviva till Thea i hopp om att den ska hjälpa lite.. Tur att man har en snäll familj runt sig som kan ställa upp när man är ensam!

Jag kan iofs inte säga säkert att detta är en magsjuka, för vi har inte träffat någon med magsjuka och dom säger att de inte fanns på dagis just nu.. men man vet ju aldrig..
Hon har inte ätit nåt konstigt och jag kan inte annars se en anledning till att magen ska akut-krascha såhär..

Hoppas provivan gör susen & att vi får en bättre dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna



Hej.



Inte roligt när barnen blir sjuka men tyvärr verkar bacilluskerna finnas överallt- även om det inte går något på förskolan. Har också undrat ibland vad min dotter fått saker ifrån fast det inte gått något på förskolan...

2011-03-16 @ 21:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0