Mina ord berör inte..

När det gäller konflikterna här hemma så är Thea helt oberörd.
Några exempel.
När vi åkte bil häromdagen var Thea en riktig skitunge som bara gnällde & tjura heeeela tiden.
Då sa jag till Peter: " Vad dum hon är!"
Till svar av den lilla damen i baksätet säger/gapar hon " NÄÄÄ MAMMA DU ÄR DUM!"
Såna svar jag inte räknat med från en 2 åring..

Senare samma dag upptäcker jag att det är målat med kritor i Theas rum, på tapeten!
Jag ropade på Peter & vi frågade henne vad som hade hänt där.
Thea funderar och säger " Oj!" Då fråga jag vem som gjort detdär, Thea svarar att det är Peter som gjort de!
Sen kommer hon efter oss ut i vardagsrumet och säger "Ajabaja Ditte!"
Så konsten att skylla ifrån sig kan vi ju konstatera kommer ganska så tidigt...

Nu idag har jag haft det lite jobbigt med hennes envishet. Allt jag säger svarar hon bara nej på & är hur tvär och bestämd som hellst.. Och när jag blir sur för att jag tröttnar så sa jag " DU ska lära dig att lyssna på mig Thea för det är JAG som bestämmer!" Men vad tror ni skitungen svarar?
"Nä, thea bestämmer!"

Hursomhellst så är det ibland jobbigt såklart, men vissa gånger är hon så omedvetet rolig att det är svårt att hålla sig för skratt!

Kommentarer
Postat av: madde

haha, inte så mkt å skryta med när hon är tidig i utvecklingen inom trotsen =P

Här hemma kör vi med "hon gör som vi gör, inte som vi säger". Minna vill aldrig äta ordentligt hemma, så om vi ignorerar henne ett tag och äter utan tjat så slinker det tillslut ner några skedar iaf =D

Man får ta det humor helt enkelt. hoppas inte minna tar efter på allt Thea gör, vi har nog med roligheter på väggarna =P

2011-02-21 @ 19:44:44
Postat av: Jessica

hahaha, känner igen dedär...!!! Om jag ropar på Tuva kan jag få "nähe" till svar.. suck... och pappa är stora favoriten just nu. jag går in till henne på morgonen, varje morgon, å hon springer förbi mej å ut i hallen och upp i pappas famn. (han har andra jobbtider nu, han var aldrig hemma när hon vaknade förut) även när han står i duschen, hon springer rakt in under vattnet i pyjamas, för till papa å kramas ska hon. sen får jag ÖVERTALA henne till att vi ska byta blöja å klä på. Hellst ska pappa. Lila att sitta breved pappa när vi äter. äta samma som pappa. Pappa ska lägga henne. (eeh, den delen brukar jag utnjyttja REJÄLT hahahahahaha)

och till svar på ALLT: nej nej nej nej nej nej nej nej. min min min min min min. ungefär. suck.

2011-02-22 @ 13:48:56
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Sofie

nästan så att man tycker det är skönt att casper ännu inte får till några längre meningar.

Men det berömda ordet NEEEJJJ kan han...

Att man kan ha så envisa små barn :)

2011-02-23 @ 21:04:14
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: cammie

haha, Du är INTE ensam. Elias kan vara rent ut sagt förjävlig..får man säga så? hehe. Nåja, men det är han iafall ibland. Då vill jag bara blunda och hålla för öronen ett litet ögonblick. Hihi.

2011-03-16 @ 16:05:10
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0