Förbereder inför jul!

Det  är fullt upp alla dagar innan jul, känns som man inte kommer hinna med allt fast att man varit medveten sen förra året att det kommer en jul till så man har ju haft gott om tid att va förberedd!? :)

Igår var det fullspäckat schema..började med en julhandel, därefter var jag i Örebro och hade utvärderings samtal för den kurs som slutar nu den 25:e december. Gick bra men kändes onödigt att åka till Örebro för de men men.. Sen tillbaka till kr-hamn för att hämta syster, Ronya & Thea för att åka vidare till Björneborg där vår årliga pysseldag äger rum.
Lika trevligt som vanligt, eller ännu roligare nu när Thea kan pyssla mer självständigt! Hon gjorde fina pynt till julgranen & lite andra konstvärk!

Sen bar det hem i snöstormen, gick inte se ett smack på vägen! Väl hemma så var klockan nästan 21 redan så Thea slockna snabbt & smidigt så jag hade tid över att stoppa Mira i ett bad.. Hon ÄLSKAR att bada, den gooa ungen skrattar & plaskar som tusan, hon känner sig väl som hemma i vatten efter 9 månader i magen kanske..

Därefter påbörjade jag ett julstäd som vara fram tills nästan tolv inatt, ville förbereda så vi kunde få in granen idag.. Så idag fixa vi även julgranen, handlat på systemet,tvättat, ätit lunch på Maxim, städat hos Hopphopp samt börjat slå in en del av alla julklappar..
Aa, fortsätter väl i samma tempo tills efter nyår pga:
*Julfirande här på julafton
*Julfirande hos min pappa på juldagen
*Theas födelsedagskalar 30:e dec.
*Nyårsafton

Men sålänge man håller humöret uppe så går det! :D
Från att va en julhatare så älskar jag julen alltmer för varje år nu sen jag fick egna barn!!


Nybadad & trött Mira :


Morfar med Milo, Mira & Thea - pepparkaksbak pågår:

Mira står & hoppar på bordet med sin pappa som balanshjälp:


Hopphopp i sin fluffiga vinterpäls:


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vill passa på att önska dig en GOD JUL!

Hoppas ni får en underbar julhelg!



:)

2011-12-24 @ 00:49:32
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0