Det är mycket nu!

Ja, just nu händer det mycket omkring mig..
Dock vill jag inte dela med mig av allt detta här än då vissa saker är för nya,
och jag vill personligen få prata med en viktig person innan jag outar det här!!
Men, jag är iallafall glad just nu.. Känner att detta kommer ge vår vardag en annorlunda form till det bättre även om det just nu känns som ett stort steg..
( Mina närmsta vet vad detta gäller)

Imorgon bitti ska jag & Thea vara på BVC för 1 & ½ årskontrollen+vaccination.
Känns ju sådär iome att jag HATAR HATAR HATAR sprutor:(
Får hoppas hon slipper feber & annat skit efter också som hon brukar få drass med..

Denna vecka ska jag även till läkare,
och det är verkligen på tiden.. Hoppas dom kan hitta vad som är felet på mig så jag slipper må sähär ruttet hela tiden.. Till er som inte vet så har jag nåt fel som dom typ inte har hittat..
Jag blir akut yr, ser suddit & huvudet domnar på mig..
Detta började när jag fick Thea & då sa dom att det troligtvis var pga spinalvätska runnit ut & att det skulle försvinna av sig självt om ca 4 veckor..

Just då sa jag VA?! 4 VECKOR?! Hur ska jag stå ut så länge med att må såhär?!
Och jaa, nu har jag mått såhär i 18 månder....
Förra sommaren åkte jag in och träffa en läkare som gjorde massa tester & röntgen osv..
Utan något resultat.. Hennes teori var då LÅGT BLODSOCKER,
så hon sa att jag alltid skulle ha med mig druvsocker i fickan & ta när de blev såhär..

Men jag har stuckit mig flera ggr med min kusins blodsockermätare, och dessutom vid ett tillfälle då jag hade denna obehagskänsla & då visade inte mitt blodsocker lågt..

Så vad är felet?

Jag lider av detta, köra bil är ju egentligen ren livsfara, och att jobba när jag typ inte ser vad som står på skärmen, eller att typ inte kunna jobba för att jag måste försöka fästa blicken på nåt för att inte stupa ihop..
Roligt!

Kan ju tillägga att detta inte är en konstant grej, utan den dyker upp nån gång om dagen/natten & finns där ibland många många timmar & ibland bara en liten stund..

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Elin såg att du mår dåligt av yrsel, tänkte bara höra har dom kollat din nacke. Har själv liknande problem och har fått reda på att jag har ett Diskbråck i nacken och det är det som påverkar.Ett litet tips bara!

Lycka till

2010-07-06 @ 12:11:15
URL: http://monaw.blogg.se/
Postat av: Mona

Hej igen, dom vill operera mig, men det finns risk för att bli förlamad eller mista viss skänsel och använning av armarna med tanke på var mitt bråck sitter. Jag skulle få skriva på att jag var medveten om det så då tackade jag nej till op. Har gått på sjukgymnastik flera omg men det blir bara tillfälligt bättre, så det är bara att härda ut till jag inte klarar det längre, då kommer det nog bli op ändå. Lycka till och var envis för det måste man tyvärr!!

2010-07-06 @ 15:25:28
URL: http://monaw.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej kusselin!

Kolla om det kan vara panikångest?

Det kan dyka upp precis när som helst, men för en dagbok över när du får det så kanske du ser ett mönster när det dyker upp mest och sådär.

Rådfråga med din läkare så kan de hjälpa dig, men det låter som det.

Andningsproblem? Alltså, som att du måste kippa efter luft?

Kan iofs vara bara yrsel också..



Ta hand om dig! Kramar

2010-07-06 @ 23:13:21
URL: http://seemlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0