Bor jag i fel stad eller?

Spontant så känner jag att Kristinehamns kommun inte är anpassad för
ensamstående föräldrar som har ett jobb där man jobbar annat än dagtid..
Sökt barnomsorg i tid & allt, och ringt runt och pratat med folk ang. att jag jobbar kvällar & helger..
Kristinehamn har ju inget natt/kväll/helg dagis som många andra kommuner har..
Idag pratade jag med en, verkade ändå helyrt och känner mig mer nervös inför allt än innan jag pratade med henne.. Ett alternativ var att hon ska vara på dagis(förskola) på dagtid, och sen hos dagmamma på kvällarna..
Och hur skulle hon ta sig från dagis till dagmamman? Joo, någon anhörig skulle ta henne dit?
Men hur mycket tror dom att man ska behöva förlita sig på sina anhöriga.. Visst, dagmamman KANSKE kunde hämta ibland beroende på om hon hade andra barn just då osv..
Känns väldigt luddig och fel att hon ska behöva flänga mellan olika ställen, så då kom vi väl fram till att det är bättre att hon är på ett o samma ställe hela tiden, alltså dagmamma för att det ska klaffa med mina kvällar..
Men då äre ju så att hon inte alls vet om det passar med någon av dom 2 kvälls/helg dagmammorna som finns..
Beror på hur många andra barn & timmar de finns osådär..
Just nu känns de som om man inte vet nånting alls om var hon kommer hamna,
jag vet ju att det kommer lösa sig i slutändan men just nu känns de väldigt rörigt i mitt huvud..
Ska försöka natta min ledsna sjukling nu också..
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Kicki - Mamma till Kevin

Jobbigt att de ska krångla :/

Hoppas de löser sig och så tkr jag de är konstigt att kommunen inte har ett dagis som är öppet kvällar och helger.

2010-01-18 @ 20:20:24
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Vilken krångel det ska vara! Herregud.

2010-01-18 @ 21:17:33
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Kicki - Mamma till Kevin

Förstår dig fullständigt.. har ju nyss gått igenom det själv. Nu har jag inga problem alls att lämna honom :)

Hoppas verkligen dom kan lösa det för dig, snabbt så du kan börja förbereda dig ist för att gå runt och vara orolig.



Felet med denna lägenhet är ju att de bara är en 2a :p annars så älskar jag den! tänk om man kunde bygga ut.... ;)



Kram!

2010-01-18 @ 23:07:03
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Maria, mamma till Lucas

Förstår hur du har det. En kompis till mig har samma problem. Hon funderar starkt på att flytta från kommunen... Kan tilläggas att hon inte har några anhöriga i Kristinehamn så det gör det hela mycket svårare.

2010-01-19 @ 09:37:41
Postat av: emma, ung mamma åt julia [foto]

okej, va mysigt! :) hoppas hon mår bättre idag iallafall! jag var och shoppa lite igår sen bara hemma och tog det lugnt. kram

2010-01-19 @ 10:29:06
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0