Flytt/sjukt barn!

Idag har flyttlasset gått, och fort gick det!
Jag hade rätt många snälla omkring mig som hjälpte till att köra, packa, packa upp, montera & bära så det
rúlla på ordentligt!

Lilla sjuklingen Thea har vart hos Lene under dagen!
Hon hade ingen feber imorse, men när hon kom hem hade hon feber igen stackarn..
Och en stund efter jag lagt henne så fick hon hostattack & svårt att andas :O
Det liksom gav sig inte :S Hon spydde ner hela mig, hela sig & en del av soffan & det bara fortsatte..
Jag greps av panik inombords men höll mig lugn inför henne, övervägde att ringa ambulans ett tag men ringde istället mamma så hon fick komma hit & hjälpa till att få i henne lite bricanyl..
Ibland är det skönt att ha mammsen nära tillhands!

När jag var till läkare med henne sist så konstaterade han att Thea har trånga luftvägar,
och pga det så blir det som förkylningsastma/krupp när hon blir förkyld.
Jobbigt för både mig & henne men bricanylen verkar ju funka någorlunda tack & lov!

Imorgon blir det YTTERLIGARE en VAB-dag, på min sista jobbvecka!
men man har inte så mycket att välja på när man har sjuka barn tyvärr, men det ger en skitdålig känsla att stanna hemma från arbetet.

Nää nu ska jag ge mig på en låda i väntan på att P kommer hit!
Se om de blir nån kvällsfilm kanske :)

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Thea har otur och är sjuk väldigt ofta :( Krya på henne!

2010-08-29 @ 21:55:21
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Lene

De e lugnt vettu!! Jag gillar att ha henne... tycker de e kul. Hon är ju verkligen såå go jämt! Kramar

2010-08-29 @ 21:56:44
URL: http://karatelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0