Typiskt krångel..

Som ni säkert läst tidigare så har jag beställt en Iphone 4s. Jag beställde den från Halebop dit jag alltså ville återgå som kund efter ca 2 år hos 3 som faktiskt krånglat allderles för mycket för att jag ska vara nöjd..tyvärr..
Hursomhellst så var Halebop så smarta att de beställde min nummerflytt på "fel datum", alltså innan jag fått någon leverans av telefon, simkort osv.. Så klockan 04.00 inatt så stängdes mitt nummer ner, och det kommer inte att komma igång förän jag fått min leverans som de ska skicka IDAG! Alltså bör jag ha den imorron eller på måndag..

Skrev till supporten igår & förklarade mitt läge att dom måste bromsa nummerflytten, jag KAN INTE vara utan telefon nu när jag är gravid på övertid.. Måste ju kunna ringa min sambo om det drar igång, bb osv & jag måste ju finnas som kontaktbar från dagis också om något skulle hända där..vi har ju ingen hemtelefon!

De kunde förstås inte bromsa någon nummerflytt, utan mitt nummer är stängt tillsvidare.. De beklagade denna miss de gjort och kompenserar mig med pengar på mitt abonnemang att ringa för.. Surt!
När det var ett faktum att jag skulle sitta utan telefon så fick älsklingen ge sig ut sent på kvällen för att köpa ett kontantkort åt mig..

Och någon bebis tycks ju ändå inte vilja komma ut så jag befinner mig ju inte i något nödläge av att vara utan mitt vanliga nummer precis..

Så tillsvidare, så når ni mig inte på mitt vanliga nummer!
Har skrivit det på facebook också, men lika bra att dubbelupplysa alla för annars kommer det väl förmodligen hagla in sms när jag får igång telefonen sen igen med 1000 frågor om "Har bebis kommit än?", "Känner du nåt än?" osv osv..

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha what?! Okej att vissa kanske inte har råd att köpa fotona, men bara för det ska väl inte dom som faktiskt kan och VILL köpa bilderna bli drabbade? Det var en riktigt konstig motivering faktiskt, och väldigt synd också..



Klantigt av Halebop att flytta över ditt nummer för tidigt förresten, väldigt opassande med bebis som kan komma närsomhelst också :/ Det ska bli kul att se det lilla pyret :)

2011-10-27 @ 11:39:59
URL: http://emmatervo.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh hoppas bebisen vill komma snart, förstår att du lider. Min första fick jag 2 v tidigt och andra 9 dgr över tiden, det är pest!! Lycka till när den än kommer

2011-10-27 @ 12:10:08
URL: http://monaw.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaså du slog också till på erbjudandet :)Men får hoppas avin skickas tidigt så den har en chans att komma med postutlämningen idag, ibland gör de ju så att de skickar den med framförhållningen att den går att hämta tidigast ex. 16.00, samma dag. Om jag följer vårt paket via postens hemsida går det att se att det är levererat till posten tidigt imorse och vidaresänt till utlämningsställe. Hoppas!

Lillen/lillan har inte kommit än ser jag, jobbigt med väntan och värk förstår jag! Hoppas den vill kika ut snart nu om den inte redan gjort det inatt :)

2011-10-28 @ 08:18:03
URL: http://elinbouveng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0