Stora beslut att ta!

Kollade på en lägenhet i Karlskoga idag & den var jättefin faktiskt!
Lite tråkigt att det inte fanns någon bra gård runtom eller ens parkering:S

Jag har en hel del att tänka på nu gällande flytt till en annan stad,
det är inte bara att tänka på sig själv.. utan jag måste även flytta Thea från ett dagis där hon trivs & fungerar bra med barn & personal, till ett annat dagis i annan stad.. Men visst, hon kommer väl trivas där med säkert..

Anledningen till att jag flyttar är rätt simpla:
Jag får ingen barnomsorg här kvällar & helger!
Det är ett jätteproblem för mig att be folk om barnvakt hela tiden även om dom ställer upp,
men vilken vardag ger det Thea? När hon hämtas av olika & är hos olika personer på helger osv..
Det ger inte henne några somhellst trygga rutiner..

Orättvisa..
Jag ringde en man på kommunen idag som jag sökt tidigare via både telefon & mail,
tillslut efter 10 samtal så svarade han..
Jag undra förstås OM detta dagiset kommer bli en kvällsöppen förskola som dom sagt tidigare ligger på förslag, jag ville veta vilken tidsperiod det rör sig om, ifall jag ska vänta..

Svaret var som vanligt, att det hänger på politikerna, men att dom ska ha ett möte i höst om det..
Så tidigast nästa år fick jag till svar, OM nu förslaget går igenom..

Spontant så känner jag en enorm orättvisa i denna fråga..
Kommunen inte har någon skyldighet att ge barnomsorg kväll/helg!
MEN, vissa har det ändå?! Eftersom det finns dagbarnvårdare här som är överfulla där dom just nu jobbar på att få bort barn ifrån, alltså finns ingen möjlighet till att jag kan få plats hos någon av dom..
Nu vet inte jag antalet barn då men, säg att 10 barn kanske har en fast & trygg barnomsorg på kväll&helg & Thea är en av dom som inte får det?!
Är alla deras föräldrar också ensamstående eller VAD exakt ger dom större rätt än oss till barnomsorg kväll&helg som inte ens är kommunens skyldighet!??

Så grymt trött på att det ska krångla bara..

Gällande flytten, i Karlskoga finns en förskola som är öppen jämt..
Men det är såklart väntetid dit också, så jag vet inte hur jag ska lösa den första tiden då jag väntar på den barnomsorgen, får söka en "vanlig" förskola istället under tiden då, men hur snällt är det att skola om Thea om & om igen på nya ställen?! Enligt mig så är dethär helt sjukt!!

Inte bara för att tänka praktiskt, jag tänker på Thea som får flänga runt som en jävla vandringspokal,
och på mig själv som får magkatarr & mår dåligt över allt planerande & ovisshet om hur kommande veckor kommer funka för oss..



Kommentarer
Postat av: Anonym

D låter klokt o förnuftigt att flytta för å ge henne trygga rutiner. Där du bor nu värkar du ju bara få fundera o undra o de e ju inte nyttigt för någon av er..

Lycka till o hoppas ni kan bli hemmastadda så fort som möjligt i nya staden me allt va de innebär, dagis, lägenhet,m. för å underlätta för er båda.

2010-06-08 @ 20:57:20
Postat av: Kicki

Det låter sjukt i mina öron att ni måste flytta för att få en fungerande barnomsorg. Klart som tusan att kristinehamnkommun precis som karlskoga kommun har ett krav på sig att de MÅSTE kunna fixa så ni får en plats på de dagis ni behöver. Fattar inte att de kan komma undan med det så lätt? De är väl bara att se till att fixa fler platser på detta dagis. Ta dit mer personal.. ååh, jag blir så irriterad!!

2010-06-09 @ 08:30:06
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0