Laktosfritt för mini!

Imorgon börjar vi på allvar med 100% laktosfri kost för min lilla tjej.
Magen har ju krånglat konstant på henne sen hon var 7 månader, så jag har sen ett tag tillbaka börjat med mer & mer laktosfria produkter. Pratat med personalen på dagis & dom har beställt laktosfri kost åt henne frånochmed imorgon. Detta är inget jag beslutat på egen hand utan vi är överens om att ge det ett försök för att hon ska slippa ha sån magknip & vara sådär uppblåst & gasig hela tiden.
Jag önskar självklart att hon inte är laktosintolerant, men OM det nu är anledningen till att hennes mage är som den är, så vet man ju isåfall varför så man kan få bukt med det hela så vi båda kan få sova gott & hon kanske kan få vara glad & må bra!

Finns ju ett väldigt bra sortiment för dom som är laktosintoleranta så det är ju faktiskt inga större bekymmer!


Kommentarer
Postat av: Jessica

ja, hon har massa hår :) min lilla gofis! hoppas magen ordnar upp sej på lilltjejen!!

2010-04-11 @ 23:45:21
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja helt klart värt den lilla extra ansträngningen att ha koll på produkterna om lilltjejen slipper ha krånglig mage. Lycka till, hoppas det ordnar sig fort!

2010-04-12 @ 15:40:24
Postat av: Marie(ensamstående mamma)

hej! min dotter har också problem me sin mage.

Vi har varit på barnmott o gjort tester och det är jätte ovanligt att små barn har laktosintolerans.

Utan reagerar dom på sånt kan det vara så att de egentligen är gluten som dom små liven inte tål. Så ta kontakt med Barnmottagningen och begär att få göra tester för laktos & gluten.

2010-04-13 @ 20:05:01
URL: http://miiniior.blogg.se/
Postat av: gabriella,

nuförtiden finns det ett super bra sortiment för laktosintoleranta :) när jag fick det så fanns det nästan ingenting, men nu känner jag inte längre att det är jobbigt eftersom dte finns så mycke bra produkter :)

2010-04-22 @ 12:36:38
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0