Jag ska bli mamma!

De känns ännu helt ofattbart på något sätt, jag har vetat om de sen den 16:e april..
Men de känns som nåt som bara finns långt bort som man bara pratar om..känns som jag varit gravid i stort sett hela livet men att de inte händer mer än så.. Ändå så ser jag hela tiden framsteg i graviditeten, svårt att förklara :D
Jag är NÖJD med att vara gravid, de är mysigt, jag är nöjd när jag handlar grejer till bebisen osv..
Men just att tänka sig in i hur mitt liv som mamma kommer se ut är verkligen helt omöjligt!
Jag ser fram emot de, känner mig inte ens nervös inför förlossningen, utan jag bara LÄNGTAR framåt för att se hur allt kommer bli efteråt.. SPÄNNANDE! :D

Idag fick jag mig ett garv, kiddo har ärligt talat bråkat i magen hela dagen, på jobbet när jag satt i kassan blev jag full i skratt för den höll på att sparka upp mot revbenen upprepade ggr, ganska obehaglig känsla kan jag säga, den känns så stark!
Kommer hem & fixar nåt att äta, och får känslan av att magen vrider sig utochin eller nåt..kollar ner, och magen putar ut på vänster sida, men på höger sida har magen blivit i stort sett platt?! WHAT?! Hur lyckas den, obehagligt va de, men ändå blev jag tvungen att skratta! Såg ju så sjukt ut!! :D Men jag tror inte de va så bekvämt för bebis heller för den la sig snart till rätta igen!

Jag tycker på ett sätt att de är synd att de inte finns någon "pappa" att dela sånahär saker med..
Finns så mycke glädje runt en graviditet, och likaså kommer de finnas sen med ett barn med i bilden.. Så mycke, att man faktiskt kan dela med sig av glädjen egentligen.. Jag ser de endast som HANS FÖRLUST!!
För glädjen av just sånahär saker finns väl bara hos föräldrarna, ingen blogg eller liknande..
Men bloggen protesterar inte mot mitt tjat om graviditeten iallafall :D Blogg är bra!!

Ska inte gnälla nåt på att vara gravid! :D Man är trött, kissnödig ständigt, trött, ryggont, kramp,fet osv.. men so what?! :D
Hur många ggr i livet upplever man en graviditet egentligen!? Känns som att de är allderles för få ggr för att kasta bort tiden åt gnäll ialalfall!

Nu ska positiva Elin gå ut & gå en kvällstur med Wilma, sen blire natten för mig...
Lång dags jobb imorn, natti med er!

Kommentarer
Postat av: jessica

härlig inställning elin! :) älskar när du kallar den för kiddo, haha.. så gulligt, nästan så han/hon? får heta kiddo :D

2008-10-22 @ 23:02:17
Postat av: Anonym

Undrar jag om du vet att pappan har åkt utomlands?

2008-10-30 @ 18:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0