Namn?

Varför är detta med NAMN till sitt barn så himla svårt? En del har ju sina "bestämda" namn till sina bebisar som dom kanske planerat sen dom själva va barn tex, eller har på nåt sätt nåt namn som dom från början tycker känns hel-rätt!
I början funderade jag lite på namn, men vad man än nämnde till dom nära så kommer de:
" De heter ju den och dens barn/hund/katt/häst"  eller " Nääe de va inge fint! Låter som en utlänning"
Eller så känner jag själv att, nee.. Namnet är fint men passar de när bebisen är vuxen? Den ska ju trotts allt ha de namnet hela livet! I magen har ju min bebis hela tiden hetat Kiddo! De passar utmärkt..fast man kan ju inte döpa den till de.. :P

Man vill ju ha ett namn som känns bra på nåt sätt, har tänkt att "äsch, de löser sig senare,när den föds kanske!" Fast när bebis är född vill jag ju att den ska få ett namn, så när jag skickar sms till dom som bett om information om att bli kontaktade när Kiddo är född så vill jag ju samtidigt berätta vad den heter, och inte bara " Hej de blev en pojke/flicka..bla bla...si och så fet/lång.."

Nu har jag iallafall 2 namn, ett pojk och ett flicknamn..som känns okej..
Änsålänge..men de hinner man ju ändra sig angående kanske..?

Gaaah... Hade önskat en fin & bra pappa till barnet att diskutera sånahär ämnen med! Kanske faller sig naturligt och lättare om man är två som har åsikter och invändningar?
När jag & mitt ex pratade namn till bebis (som aldrig blev född) så kom vi fram till att de skulle bli en liten Liam, och att den skulle heta Karl Willy i mellannamn va HANS krav, vilket vi töntigt nog blev osams om för jag tyckte att de va så fult.. Haha, men de är kul att se tillbaka såhär efteråt..man inser hur obefintliga saker kan väcka irritation och gnabb :)

Jag vet ju att de är många mammor som läser min blogg! Och ingen av er har namnlösa barn :D
Hur bestämde ni namnen till era barn?! Hade ni bestämt de innan eller kom de när bebisen va född??

Kommentarer
Postat av: mamma

Det ger sig själv....Lovar... Alla namn jag ville ha ratade din far! Men på väg till bb så kom jag PÅ vad jag ville Att alla NI skulle heta!! kram kram

2008-11-18 @ 23:33:50
Postat av: Sandra

Jag har alltid sagt Izabella eller Kevin...alltid! O Robin fick hänga me på det typ..haha men nu om vi skulle få en flicka till blir det problem...kommer ej på något + kommer inte heller överrens om något så det får helt enkelt bli en Kevin nästa gång..enda namn som är kvar:P

2008-11-19 @ 06:54:23
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Emma

Ååh! Liam har jag "bestämt" att mitt barn ska heta om det är en pojke, möjligtvis William också :) Finns ju så fruktansvärt många namn att välja på hehe :) Du kommer allt på ett perfekt namn ska du se! Lycka till!

2008-11-19 @ 13:29:48
URL: http://idreammydaysaway.blogg.se/
Postat av: helen

Det kan va svårt att komma på namn när man inte har sett bebben också. jag hade leo och liam.men när han kom ut fick heta noah. vilket jag inte ens hade tänkt på under dessa 9 månader. du kommer nogn

på ett fint och passande namn när du får se det underbara verket. kram på dej vännen

2008-11-19 @ 15:21:58
Postat av: Jessica

Dottern var planerad till Sveriges nationaldag. En kompis till oss sa att det vore klockrent om hon hette Svea, om hon kom just den dagen.

Vi tänkte inte mer på det, och jag gick dessutom över tiden med två veckor. Men när hon kom ut, och jag höll i henne första gången, då sa det klick-klart hon ska heta Svea!

Bebbe nummer två var det sambon som bestämde, vi båda gillar gammla svenska namn, så han heter Elis, jättefint =)

Bebbe nummer tre vet vi faktiskt inte, men vi har ju några månader på oss =)

2008-11-19 @ 18:45:20
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Karin

Vår kommande bebis har INGET namn, bara några förslag. Emil hade vi bestämt att han SKULLE heta Anton eller Ludwig. Fast han var ju en EMIL :) Det ger sig nog när man får se det lilla barnet. Är allt bra med dig ? Kram Karin

2008-11-19 @ 18:59:27
URL: http://www.nogg.se/KarinKarlsson
Postat av: Alexzandra

Dem flesta jag vet har sett vad barnet ska heta när ungen fötts :) Det liksom syndes att lillebror va en Sebastian och att lillasyster va en Mathilda. Men Liam är ju sött, fast du kanske inte vill ha det iomed exet?? Annars har jag massa fina namn jag kan skriva ner, hehe. Men sånt där är ju personligt. Kan du inte skriva vilka 2 namn det är du funderar på??

2008-11-25 @ 07:30:52
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Hallå där! Jag hittar inte din mail så jag får helt enkelt skriva här vilket egentligen inte spelar någon roll :) Jag ger dig dem namnen jag har på lager inför mina kommande barn, vi står ju inte varandra så nära så det spelar ju ingen roll om ungarna våra heter samma, hehe! Personligen tycker jag det är mycket lättare med tjejnamn men jag tycker att Sebastian, Jonathan, Kevin, Liam och Anton är väldigt fina pojknamn. Flicknamn(min favourit<3) Jag skulle döpa min dotter till Angelina, Daniella, Melinda, Marlena, Yasmin, Magdalena eller Natalie.

2008-11-25 @ 12:48:55
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0