Bröllopet.

Har ju inte kunnat skriva något om bröllopets planerning tidigare då detta varit hemligt!

Vi har pratat om bröllop till och från en tid. Men jag ville väl ha dedär prinsessbröllopet som alla flickor drömt om sen man var liten. Insåg dock att det är innebörden bakom bröllopet som är det viktigaste och jag känner att det finns ganska mycket annat att lägga pengar på än ett bröllop. Så vårt bröllop blev budget, ihopbakat med Miras dop! Och väldigt lyckat var detta. Roliga reaktioner från våra gäster var det också och det bästa är att det finns något videoklipp på det!

Några månader innan spikade vi det bokade datumet. Tills dess var det en del att planera, tänka på & hitta!
Kläder till oss vuxna och även barnen, skor, blommor, tårta, fika, ringarna, naglar, hår & smink, smycken osv.
Allt gick inte så som det var planerat då de kläder vi beställt inte passade som de skulle & min klänning som jag fastnat för och valt innan visade sig inte hinna bli klar i tid. Så jag fick panikleta en klänning typ två veckor innan bröllopet. Allt detta i smyg, utan att försäga sig. Inte det lättaste alla ggr :) Många ggr jag har hållt på att försäga mig. De som var involverade i planerna från början var gudmor/tärnan Tilda som är min syster. Och Emil som är gudfar/bestman. Hur skulle detta gått planera utan dem? Tilda var även den som ordnade mitt hår & smink.

När den stora dagen var här så var nerverna den jobbiga biten. Att sitta där i omklädningsrummet i kyrkan och gömma sig var nog en av de längsta halvtimmarna i mitt liv!
Men jag kände mig som en prinsessa i min klänning & allt, Peters prinsessa!
Alla var så fina, och barnen skötte sig så himla bra trots att Thea hade feber & var helt genomförkyld
(Tack Ipren)

Dagen var en dag jag alltid kommer att minnas och glädjas åt på många olika sätt.
Jag älskar min fina man! ♥


/ Fru Solberg




Kommentarer
Postat av: Matilda m Tintin o Tuvali

Åh ja gråter!! <3 av lycka o känsloflöde!!

2012-05-28 @ 21:34:41
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: cammie

oh grattis elin!! :)

2012-06-09 @ 00:31:44
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0