Bamsegympa och feber!

Igår var det dags för bamsegympa igen!
Jag blir faktiskt arg på vissa föräldrar! Gympan är för barn mellan 3 och 5 år, det finns två instruktörer på plats. Och man ska va en vuxen per barn. Bara för att det är redskap! Trampolin, balansgång,ringar att hänga i, höga plintar att klättra på medmera medmera. Man är en förälder per vuxen för att hålla koll på sitt barn för att det inte ska bli farligt.

Jag följer Thea banan runt hela tiden, ber henne att snällt vänta på sin tur osv så alla barn ska kunna göra allt i sin takt osv. Och så gör nästan alla föräldrar för det är så man ska göra!! Sen finns de såna föräldrar som låter deras hyper-barn springa för sig själv, trampar på händerna på barnen som övar sig på kullerbytta på mattan, knuffar sig fram utan att nån förälder ens säger till ungen? Jag får ju god lust att bara tala om för honom att man inte beter sig så men man vågar inte riktigt.
Skäms på er, lata föräldrar!!

När vi kom hem va Thea helt knäckt. Febern va tillbaka & hon va ledsen, hade ont & va trött. Så märkligt att febern kommer & går hela tiden :(
Märks att nåt inte är helt bra för hon är ledsen på nätterna, hon somna snabbt liksom men vakna sen & grät i sin säng i en timmes tid. Utan anledning. När jag fråga henne varför så va svaret att hon va trött?

Får bli en lugn myshelg hemma med mina småtjejer! Peter jobbar imorn och på söndag så vi får roa oss på egen hand.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Varför är vissa föräldrar så? Samma på öppna ibland... Man försöker hålla koll och säga till när det behövs, men jag är SÅ feg, vågar inte alls säga till andra barn.. Men vissa mammor dom liksom kommer och sätter sig och sen som du skriver släpper loss barnet och sen är allt bra i hennes värld... :/

2012-03-16 @ 21:18:34
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0