Trött, trött, trött..

Trodde Mira klarade sig utan feber när hon sov så mycket igår kväll & inte alls kändes varm! Men inatt när det var dags för första matningen var stackarn kokhet kände jag:( första febern för lillplutt! Tempen låg på 38,5 om nu termometern visade rätt.. Tät och snorig vad hon med så de rossla så de fick bli lite näsdroppar och mat bara så somnade hon snällt om sen <3 nästa
matning va hon inte alls lika varm så det verkar va ganska snabbt övergående efter sprutan! Får se hur hon verkar när hon vaknar sen.

Och på tal om termometer, vad är rätt? Jag har läst att man inte ska använda örontermometer på så små barn pga de har så trånga hörselgångar att tempen sällan blir korrekt.. Men jag frågade på Bvc igår och sköterskan där tyckte att vi kunde använda den?

Thea är ledig idag igen.. Ringde förskolan och hörde hur det var och dom föll fortfarande en efter en av magsjukan, även personalen.. Chansar inte!! Frågan är vad jag ska hitta på hela dagarna nu för att sysselsätta henne istället för att göra nåt med skolan??

Morgonens mys i soffan bestod av en flaska välling i mammas knä:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0