Man blir skadad!

Man blir smått förstörd av ett hektiskt liv som studerande småbarnsförälder tror jag! :)
Dels är man inte van med så många lugna stunder utan man håller tempot trots bristen på sömn..
Alltid finns det saker att göra & när de inte finns nåt att göra känner man sig tom?!

Igår fick Thea för sig att hon till varje pris skulle till farmor & farfar idag, vilket hon fick!
Så dagen idag har Thea ägnat åt sin packning, efter tre så kom farfar & Thea var överlycklig av att få säga hejdå & slippa mig och Mira en stund..

Strax innan Thea åkte så åkte även min sambo iväg till jobbet för sista passet denna vecka.
Det innebär att jag varit ensam hemma med Mira sen i eftermiddags, och aldrig har en eftermiddag känts så lång! Börja krypa i fingrarna på mig redan direkt. Jag har vart ute & grejat hos Hopphopp, plockat rätt & grejat i hemmet, lagat lite mat åt mig själv, kollat serie, lekt & myst med Millie Mira.. Känns som dagen måste va slut snart för jag känner mig helt tom på idéer vad jag ska hitta på? :)

Man behöver säkert dethär lugnet ibland med bara ett barn hemma så man har tid att bara va, utan att trottsa med sin 3-åring samtidigt som man har en bebis som kräver sitt & allt annat som ska göras runt om.. Men rastlösheten/tröttheten gör det till en helt skum känsla!

Jag undrar hur min sambo ska klara sig i vår med tanke på att han är snäppet värre än mig med att bli rastlös, han ska nämligen vara pappaledig i tre månader då jag har min sista praktik i skolan :P
Känns förövrigt skönt att plugga samtidigt som man har bebis hemma för vi spar ju ganska så bra på våra föräldradagar :)

Jag vet ju iallafall att Thea har det bra & kul där hon är så jag får väl försöka njuta av lugnet, ta med Mira in i babysittern till badrummet så jag kan ta en lång dusch utan stress! Och sen när Mira somnat ska jag nog beställa några hundra kort som behöver komma hem hit till våra tomma album :)

Känns skönt ändå, nu vaknas helg & bara massa mys med min familj! ♥

Ett snart ett år gammalt kort på Thea:




Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Gullungen! <3

2012-01-20 @ 20:53:49
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [8 stycken vinnar varsin onepiece/mysdress hos mig!]

Sv Tack för din peppning och stöttning <3 Det betyder jättemycket!



Visst jag kan inte träna när som helst, eller hur jag vill, såklart. Men träning finns det ändå utrymme för. Jag får liksom dra iväg då maken kommer hem från jobbet, alternativt innan han åker om han jobbar kvällen. Sen kan jag ju alltid ta promenader med vagnen :)

2012-01-21 @ 21:43:28
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Försökte kommentera kortet på dig som liten. Jättesöt! Blev dock full i skratt! Varför klippte de en som om man hade världens höga panna? Och enda sättet att dölja jättepannan är genom att klippa en lugg som börjar i nacken och sedan framåt! Haha! Jag har nåt liknande kort på mig med,med en lugg som är runt 30 cm lång...

2012-01-25 @ 22:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0