Recept.

Efter förfrågan delar jag här med mig av det enkla receptet på vit kladdkaka.
Det var både lätt & gott så det rekommenderas av mig :)

Ingredienser:
2 ägg
2 dl socker
100 gr smör
100 gr vit blockchoklad
2,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

Såhär gör man:
* Sätt ugnen på 200 grader
* Vispa ägg & socker poröst
* Smält smör & smält därefter i chokladen i smöret
* Blanda försiktigt ihop smetarna & häll därefter i vetemjölet & vaniljsockret
* Häll över i smord form & strö över lagom mängd hallon
* Gräddas mitt i ugnen ca 15-20 minuter
* Vill man kan man strö över riven cocos eller florsocker före servering för att få en lite finare kaka
* Serveras förslagsvis med vispad grädde, MUMS!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, den såg smarrig ut. Den tänker jag baka vill jag lova.

2012-02-10 @ 01:00:43
URL: http://blogg.mama.nu/tajkon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0