Hektisk morgon..

Morgonen blev inte så lugn och harmonisk som jag föreställt mig.. Mira vaknade vid sex ungefär för vilken gång i ordningen det nu var för denna natt och vad överlycklig, hon fick ligga bredvid mig i sängen då en del av mig hoppades på att få somna om några timmar till..men framåt sju kom även Thea så de va bara att kliva upp & mysa framför Bolibompa med de små:)

Sen blev de dags för dagens förberedelse för att äntligen få gå till dagis! Som Thea längtat.. Hållt henne hemma nästan 2 veckor pga bacill skräcken..men jag ringde imorse och kolla läget och magsjukan skulle nu va över och förbi...tydligen..

Tryckte på barnen & mig själv kläder för att klara av en kyla på -9 grader.. Väl ute insåg jag att jag förmodligen klarat en kyla på -30 utan problem för jag blev svett & otäck innan jag ens var halv vägs till dagis..

Mötte även en joggare, han såg fruktansvärt rolig ut! Han hade en sån där mask i ansiktet, typ som ett cyklop över munnen.. För att slippa andas in kall luft, smart men fult!!

Väl hemma så ringer förskolans personal upp och meddelar att Thea spyr.. Lät inte logiskt med tanke på att vi isolerat oss, men men de va bara att göra sig i ordning tänkte jag men lika snabbt ringde de upp igen för att meddela att de tagit fel på barn & att de inte var Thea som var dålig.. Tack och lov..men smittad lär hon väl blivit?! kanske??Jävla skit!

Nu tvättar jag undan allt som finns här hemma och har plockat undan alla gosedjur mm från Theas säng för att förbereda lite, magsjuka kommer ju oftast på natten känns de som så lika bra att rigga och förbereda så gott de går!! Kommer byta handdukar hela tiden och sprita allt som går förebyggande och för att undvika att andra i familjen blir sjuka om en blir sjuk!!

Magsjuka= min största skräck!

Ska nog tröstäta lite vit kladdkaka med hallon& vispgrädde som jag & Thea bakade igår..

Kort på mask/muncyklop mot kyla samt vår goda vita kladdkaka:


Kommentarer
Postat av: Lollo

kan du lägga upp receptet på den vita kladdkakan? Ser verklgien jättegod ut! :)

2012-02-06 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0