Varning för MAM´s nappar!

Mira fick av någon anledning börja med MAM´s nappar då hon var liten då jag läst/hört att de skulle va bättre för tändernas än Esskas nappar som Thea hade. Det ångrar jag bittert!
Första gången hände för någon månad sen då jag skrev här i bloggen om att nappen fastnat på högkant i hennes mun, den nappen var den som var från 0-6 månader. Mira var 4 månader. Men av säkerhetsskäl så bytte jag till MAM´s nappar som var från 6 månader för att samma sak inte skulle inträffa igen..

MEN, detta hände igen.. Igår när vi var på besök hos Lene & underbara lilla bebis-Thilon..
Trotts att Mira låg i soffan precis bredvid mig så var det ordnat på bara några sekunder..
Mira greps såklart av panik/chock och tårar.. Jag med!! Lene fick hjälpa till att försöka bända upp munnen lite eftersom Mira säkert av paniken biter ihop lite extra och jag fick vrida/dra samtidigt och ganska hårt dessutom för att få loss napp-helvetet!
Lång stund efter va snuttan ledsen & jag blir själv såpass påverkad att jag själv bara vill lipa jag med..
Gör så ont i hjärtat när sina barn är ledsna!

Läste på internet om detta och fler har råkat ut för samma sak de senaste åren med just MAM´s nappar..
Att dom inte åtgärdat problemet när så många råkat ut för detta?!
Svaret konsumentrådgivningen kommit med är att barnen iallafall inte kan svälja nappen? Nääe? Det är ju tur!! Men vad skönt är de att ha en stor jävla napp som spjärnar upp munnen då & inte går att få loss utan våld?
Och hur kan dom anse att det är okej?

SÅ idag har jag införskaffat lite andra nappmärken för att se om hon kan lära sig att gilla någon annan modell, men hur lätt är de när hon haft samma sort i 5 månader?

MAM´s jävla skitnappar!!



Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Usch... Casper får in hela i munnen nu men han är så stor att han själv får ut den och gör det lite med vilje men usch så hemskt om det hänt när han var liten.. Hoppas ni hittar ett bättre märke och som den lilla går med på..

2012-04-14 @ 20:42:18
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Du har en utmaning i min blogg

2012-04-14 @ 21:39:36
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du testat Esska Happy? De är ganska lika MAM 6+ i sugdelen.

2012-04-23 @ 23:07:15
URL: http://mammatilltorsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0