Spännande tider! :D

Helgen gick jättefort, det var verkligen fullt hus här i lördags då vi firade Jasmine!
Tror vi var 23 personer här inne när alla var på plats! :) Det var livat värre då alla barn sprang omkring & lekte men dom hade riktigt kul iallafall & det är väl huvudsaken!

Förbereder lite ballonger:



Förbereder tårtan, 3 medhjäpare gjorde denna skapelse som tillslut fick ett motiv av Snövit & hennes häst..
Med ett såntdär färdigt oblat som ska smälta ihop med grädden, Thea fick en sån med Hello Kitty på sin födelsedag & det blev jättebra. Denna gång var det inte samma typ av oblat så det smälte ihop dåligt med tårtan tråkigt nog. Men den var god att äta iallafall & det är väl huvdusaken! :)





Annars känner jag en enorm spänning inom mig.. Idag var jag hos barnmorskan, för kanske sista eller näst sista gången? Beroende på när den nu bestämmer sig för att komma :) Det är ju 19 dagar kvar tills BF, men andra barnet brukar eller kan väl komma tidigare än första sägs det ju enligt nån statistik.. Så egentligen kan det ju bli närsomhellst nu, och självklart kan det lika gärna bli så att jag får gå över flera veckor.. Det gör ju hela grejen väldigt spännande faktiskt att inte veta när det blir..

Första barnet kändes som skitsamma när det blev för jag hade inget att anpassa mig till utan kunde bara åka in & sen var det oviktigt hur lång tid det nu skulle ta. 
Denhär gången känns det som mer måste stämma in! Saker jag tänker på:
* När på dygnet blir det?
* Kommer Peter jobba & kommer han hinna hem?
* Kommer det passa & lösa sig enkelt med barnvakt till Thea eller Thea & Jasmine om hon nu är hos oss?
* Kommer Thea behöva se mig ha ont & hur kommer hon isf reagera känslig som hon är?

Nu har jag iallafall nåt stadiet där jag drömmer om förlossningen, och vaknar upp & känner efter lite extra noga för att jag inte ska ha någon form av smärta ;)

♥ S P Ä N N A N D E   T I D E R


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Blev en jättebra tårta ju! :)



andra barnet är det lite annat att tänka på.. Hur man ska komma in och var man ska göra av barnen som redan finns... jag höll ju på att knappt komma in alls... Klabba ihop totalt...

:)

2011-10-04 @ 20:39:53
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0