Fönsterputs!

Man vill ju ha rent & fint hemma tills bebisen anlänader, av den anledningen har jag bokat fönsterputs!
Vi har ganska många fönster och det är inget jag själv vill ge mig på, för resultatet skulle antagligen inte bli bra i vilket fall. Så vi lejar bort jobbet till en fönsterputsare som anländer här kl. 09.00 imorgon :)
Med RUT-avdraget kostar det faktiskt inte så mycket!

För övrigt händer inte mycket här hemma.. Man plockar & grejar lite mellan vilopauserna, känns som jag går i en dvala större delen av dagarna för jag är så sjukt trött! Fast det kanske hör till såhär i slutet av en graviditet? Mitt handikappade tillstånd med foglossningarna har ju bidragit till att jag är stillasittandes nästan ständigt, så det gör mig väl heller inte till världens piggaste & hurtigaste! :)

Fast jag mår bra, jag är glad & förväntansfull & jag trivs ganska bra med tillvaron trotts tristessen! ♥


Kommentarer
Postat av: Elin

Kan nog bli svårt att putsa fönster med en höggravidmage i vägen :) En måste få unna sig lite vardagslyx ibland också!



Lycka till med allt nu för det börjar väl bli dags? Förlossningen kan väl bli när som helst nu så all lycka till er! Roligt för flickorna att få bli storasystrar :)

2011-10-04 @ 14:20:30
Postat av: Melinda - Mamma till Maja

Inte långt kvar nu vaaaaa? :) Spännande! Och va skönt att beställa fönsterputs, vilken lyx ;)

2011-10-04 @ 20:32:13
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad skönt med fönsterpustning. Jag fick fnatt och putsa mina i slutet av min första graviditet :)

2011-10-04 @ 20:38:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja

Klart att det är spännande :D Ett nytt liv ska ju komma till världen! Och jag behöver inte oroa mig för fönsterputsningen ;) Har min karl som gör det! ALDRIG i livet att jag gör det själv ;) Om jag vore själv skulle jag nog anlita nån att göra det, eller skita it ;) haha! Maja var punktlig :) Började ju få värkar cirka 3-2 dagar innan, och hade såå ont den 25 juli, BF dagen. Så vi åkte in kl.1 på natten den 26 juli :) Sen kom hon strax innan nio på kvällen!

2011-10-04 @ 23:00:09
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Elin

Spännande tider nu då :) Förstår att det blir en extra lång väntan för dem små men snart har dem ju ett litet knyte att mysa med! Har ni kunnat hålla er ifrån att ta reda på könet eller är ni förberedda på om det blir en pojke eller flicka? :) Finns ju inget mysigare än en liten nyfödd!



Jaa det är hur kul som helst med huset, vi är överlyckliga och det känns verkligen som hemma. Det är ju mycket man vill göra och många idéer och planer som hela tiden föds men det är ju en del av vad som gör det så roligt, att planera och längta :) Vi har renoverat ett par rum hittills och ska snart börja i den övre hallen men sen får nog tapeter och färg vänta ett tag för badrumsrenovering står på prio ett nu i höst! :) Men man märker vad mycket lite tapeter och färg förändrar hela rum. Färgerna i rummen som vi ännu inte gjort i ordning är inte direkt vår smak ;) Huuh för allt knallblått, sylt och bär border, aprikos/orangetoner och brunt medaljong kakel =P haha det märks att det var ett äldre par som bodde där innan! Men verkligen superkul att göra i ordning till sitt eget :)

2011-10-05 @ 13:11:56
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Martin

Att anlita fönsterputsare är perfekt. Det blir riktigt bra, detgår snabbt, och Rut-avdraget gör att det blir riktigt billigt.

2011-10-07 @ 09:08:01
URL: http://www.malmafonsterputs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0