Barnmorskebesöket, det sista!

Idag var jag & Thea hos barnmorskan på vanlig kontroll igen.. Men nu var det verkligen SISTA besöket där!
Fortsätta kontroller och besök kommer vara på förlossningen..
Nu är en tid inbokad på förlossningen på måndag morgon klockan 08.00 för överburenkontroll.
Exakt vad det innebär kan jag inte förklara mer än den informationen jag fick av barnmorskan: "De gör en CTG kurva för att mäta under en tid hur bebisens mår för att registrera att hjärtslagen varierar, om de är ständiga misstänker man att bebisen börjar bli lite trött därinne." Om allt fortfarande verkar bra & som det ska så får man åka hem & vänta ett par dagar till, annars blir en igångsättning aktuell..

SF måttet idag låg på 35 cm fortfarande..
Och bebisen är FIXERAD! Det var aldrig Thea på någon kontroll, och barnmorskan har sagt tidigare att det inte är helt ovanligt att barnen hos en omfödeska aldrig fixerar sig i förväg. Men denhär bebisen har väl iofs haft lagom mycket extratid på sig att hinna fixera sig! :) Får hoppas att h*n kommer av sig självt under helgen nu så man slipper åka på överburenkontroller osv..
Vill även börja bli av med några av dessa 18 extra kilon som min härliga kropp lagt på sig! ;)

Idag BF+12 dagar:


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

nu får bebis minsann komma! :)

2011-10-28 @ 18:20:42
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hejsan!

Men gud vad skoj =)

Vad fiiiin du är då, inte nå stor heller, men förstår att du längtar efter bebis såklart!

Jo jag gick över med Oscar oxå, 18 dagar.. så en mindre dag än med Elvira..

Hmm.. kan ju lova att man var less.. Men jag blev iaf igångsatt med Elvira, med Oscar så satte det ju igång av sig självt.. Dock hade ju faktiskt vattnet gått med Elvira, men inga värkar..

Så jag hoppas att du får din lilla bebis snart och jag förstår att ni är många som längtar!

Det kommer =)

Hur var första förlossningen då?

Gud vad avis jag är, vill oxå vara gravid och föda barn =) Hihi..

Ha en bra dag och hoppas att du ligger på BB nu! =)

2011-10-29 @ 13:15:58
URL: http://fotolaiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0