Söndagsmyyys!

Idag är det sista dagen med lugn & ro inför en kommande hård vecka med tenta som jag har framför mig...
Morgonen började tidigt med en ledsen, förkyld & febrig Thea! Varför vara frisk när man kan va sjuk liksom? :S
Känns så jävla ruttet att när magen väl kommit i form så dök nästa smäll på direkt...

Thea fick besök på förmiddagen av farmor & faster! Alltid lika uppskattat, hon stog & kika i fönstret hela morgonen från de att jag sa att dom skulle komma tills dom äntligen dök upp :)

Därefter åkte vi till min mormors stuga med min mormor, moster & kusiner för att grilla korv & fika ute i det fina vädret! Tänkte att frisk luft skulle va bra mot Theas hosta, vilket den var för stunden men nu när vi kom in blev den istället värre än innan :/ Typiskt!
Vet inte hur det ska gå med veckans tenta när jag har sjukt barn hemma, har hon fortfarande feber kan hon ju inte gå iväg till dagis, sen om förkylningen sitter i är ju en annan sak.. Svårt att prestera sitt bästa på en tenta om jag ska ha Thea hemma iallafall, den saken är säker..

En sak som är skönt är iallafall att älsklingens födelsedagspresent ÄNTLIGEN är fixad!
Killar är inte lätt att köpa till faktiskt, men nu känner jag mig nöjd efter mycket funderande fram & tillbaka och framförallt efter mycket letande! Fint paket blev de med :)


Kommentarer
Postat av: Madde

vi har precis samma problem hemma. minna har haft feber sen i torsdags kväll, å det rinner i näsan å hostan kom igår.... Nu vill hon inte äta heller, hon som är så kinkig innan med maten. Vi var oxå ute en sväng å mata fåglarna så att hon kunde få lite frisk luft. Måste oxå va hemma i veckan eftersom gubben började nytt jobb, inte så poppis å börja med å vabba första dagen....

2011-03-20 @ 16:00:56
Postat av: cammie

ja.. det är verkligen trök med denna magsjukan.. fick tvättat förra gången av snäll granne. Ska ner och se om det finns tvätt-tid imorgonbitti, kanske har sån tur? bläää asså.. Har du klarat dig då när thea haft det?

2011-03-20 @ 23:21:43
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Sami

Hej vännen :)

Vad skönt o ha presenten klar ;) Brukar kunna ta sin tid de där med presenter. Kram

2011-03-21 @ 21:07:47
URL: http://www.ipadblogg.wordpress.com
Postat av: cammie

Jag åkte ju på det förra gången Elias hade det. Då var vi alla sjuka här. Än så länge är det bara Elias som är sjuk nu, så jag hoppas det stannat där..

2011-03-21 @ 23:10:40
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0