Otäcka penicillin.

I Tisdags morse kom vi iväg till vårdcentral med Thea.. Då hon bara blivit sämre snabbt på ett par dagar..
Visade sig att hon hade både lunginflamation & halsfluss. Så det var ju tur att vi kom iväg! Som en liten extra detalj sådär så fick jag såklart punktering påväg till sjukhuset.. Lagom nöjd!! Fan.. Som tur var träffade jag en bekant i väntrummet som hjälpte mig att byta däck!
Hade såklart klarat att byta däck själv om det inte vore för att jag hade en sjuk & lessen liten tjej med mig ;)

När vi kom hem från doktorn kom Theas pappa på besök :)
Han hade precis kommit hem från Thailand, och ville såklart hälsa på sin dotter innan han åkte tillbaka ner till skolan. Han hade köpt lite presenter till Thea som hon var väldigt nöjd med! Tröja, klänning & skor :)

Lite julafton för Thea för Peter hade också handlat presenter på sin resa..
Hello kitty snoddar & Hello Kitty bestick fick hon:)

Idag är det din dag älskling, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! ♥

Åter till Penicillinet, hon fick återigen dedär vidriga kåvepenin & fortsatt med molipect!!
3 ggr om dagen dessutom är inge vidare kul..
Hon har förut älskat att ta medicin, men efter en och en halv dag med Kåvepenin vill hon inte ha NÅN medicin.. Så nu idag får jag inte i henne nåt varken mot hostan eller penicillinet..
Jag har prövat att muta henne med choklad och glass, förklarat varför hon måste ta de..
Men nä, hon vill inte ha! Och när jag tvingar i henne så kommer de ut igen, antingen så spottar hon direkt eller så spyr hon efter en halv minut.. Så idag är hela jag kladdig & nerspydd efter morgonens kamp..och hon har inte fått i sig nåt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0