Härlig helg!

Nu var helgen förbi, hemtentan inlämnad & en ny vecka ska nu inledas!
Helgen gick hur fort som hellst men vi hann ju med en del roliga saker :)
I fredags hade vi våffel-kväll eftersom det var våffeldagen.
I lördags hade vi kalas för Peter, så både hans föräldrar, syster mm & en del av min familj kom hit för att fira honom!

 

Igår åkte vi till barnmässan i Karlstad! Thea var jättetuff och modig och skulle krama Bananer i Pyjamas maskotarna och även Bamsemaskoten som gick runt där ;) Tyvärr så fegade hon ur när det väl kom till krita.
Så någon kram blev de inte! Men hon fick leka titt-ut med Bamse iallafall så hon var ju nöjd ändå :)
Tänkte fotografera henne hos Stjärnfotograferna ( se fotona ovan) , men den skeptiska blicken som hon har på korten tvivlar jag på att det blir något köp av bildserien.. Haha.. Helt blyg & rädd för fotografen ju!


Köpte en ny bilstol! Då 1 av de 2 jag har är lånad, och hon jag lånat den av har fått en till liten så det dröjer inte innan hon vill ha tillbaka den. Det blev en Acta Graco Cosmic komfort S eller vad den nu heter! Jättebra mässpris på den så man kunde köpa den ny för nästan halva priset! Då hamnar den nästan för vad den kostar om man skulle köpt en begagnad så det var inte så mycket att fundera på! :)

Och vi behöver faktiskt två bilstolar eftersom Peter hjälper mig att hämta henne på dagis då jag exempelvis jobbar eller har praktik sent på kvällarna, vissa väljer att vända sina barn framåt tidigare osv men jag tycker det är galet att göra de! Om ni sett krockfilmer osv så inser ni nog vilken risk det är att ha sitt barn framåtvänd om man jämför med när dom sitter bakåtvända! Jag chansar inte iallafall utan hon får sitta bakåtvänd ett bra tag till!


En snabbis till Ikea när vi ändå var i karlstad? Så tänkte vi och resten av alla folk tydligen.. Sjukt mycke folk där.. i skulle äta och det var maxad kö på båda sidorna! :) Men tillslut fick vi både mat & lite prylar shoppade till vårt hem..

Idag börjar min första av 7 LIA-vecka! (Lärande-i-Arbete) Som jag egentligen kallar för praktik..
Börjar mitt schema med en ledig dag! Så imorgon är det dags iallafall :) Min handledare verkar jättebra och rolig så det ska nog gå bra! Måste ringa honom idag & se var jag ska ta vägen imorgon bitti eftersom han verkar hålla till på flera ställen under sin schemalagda tid! :)

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Gud va stor hon har blivit! Stora tjejen :) Hur gammal är hon nu? :)

2011-03-28 @ 13:26:30
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0