Streptokocker?

Jag, precis som många andra saknar helt känslan för att det snart är jul. Trots detta försöker man ha lite fix för sig som man gör innan jul. Så idag limma jag ihop ett färdigt pepparkakshus efter dagis sin Thea fick limma på lite godis på:) imorgon fm ska vi baka pepparkakor har jag lova henne, vi är ju lediga imorgon!

Streptokocker? Igår upptäckte jag att Thea hade som exem runt munnen, inget allvarligt precis utan jag smörjde bara och lät det vara. Alla barn på dagis är ju dunderförlylda, så idag när jag hämtade Thea så såg jag att flera barn såg likadana ut kring sina munnar som Thea? Pratade med en annan mamma och vi frågade en personal. Svaret blev att de fanns fall av streptokocker där som visat sig just så? Dock hade bara Thea feber en kväll förra helgen och efter det ingen feber? Vilket som så hoppas jag inte det är så! Får vara observant bara och hoppas att inte Mira blir smittad. Peter känner sig ju konstig i halsen också så det förvånar mig inte om hela högen ska ligga sjuka till jul..

För övrigt har jag tagit en paus från Facebook.. Tomt att inte ha något skräp att läsa från telefon men jag känner att de tar för mycket av min tid eftersom jag fastnar där hela tiden ;)

Nu ska jag fixa mini-Mira för natten & sen krypa ner själv..
Natti..

Lägger upp lite bilder från veckan som gått med luciafirande på dagis osv :)


Kommentarer
Postat av: Malin johansson

Sötisar,love u all

2011-12-15 @ 23:54:33
Postat av: Elin

En så jättesöt lucia Thea var och lillsyrran ser ut att ha vuxit en hel del också :) Får hoppas ni inte ligger sjuka nu lagom till jul!

2011-12-16 @ 10:52:21
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Underbara bilder...



En paus från FB låter bra.. borde man nog själv oxå göra...

2011-12-17 @ 12:34:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0