Läkarkontroll & negativ uppmärksamhet..

Nattens sömn var ungefär eller precis lika kass som vanligt fast nästan sämre.. Mira som är hungrig mest hela tiden i kombination med en sambo som typ knuffar mig ur sängen med rumpan i sömnen och såklart "dunderklumpen" Jasmine som sprungit upp på toaletten ett par ggr(!!?) under nattens lopp..

Trotts detta var det bara att kliva upp då alarmet ringde, Mira skulle nämligen va på sin läkarkontroll på BVC på morgonen..Vanlig rutinkontroll! Allt såg bra ut förutom hennes ena öga då, som är lite rinnigt vilket det varit sedan start men BVC sköterskan har alltid sagt att de inte är nåt att göra åt. Medan läkaren skrev ut ögonsalva för att behandla det? Jaja, vore skönt om ögat blev bra nu för det ser bra träligt ut för henne att ha ett irriterat öga! Dagens vikt: 4660 gram
Dagens längd: 56 cm

Skulle tagit tag i plugget när jag kom hem men jag var påtok för trött & hade en gnagande huvudvärk så jag kröp ner i sängen tillsammans med Mira & sov lite middag istället, imorgon får det bli andra puckar & då måste jag tvinga mig själv till plugg vare sig huvudvärk & trötthet eller inte!

Eftermiddagen hämta jag en minst lika trött Thea som varit en kort dag på dagis, men ändå var helt supertrött & jättesur. Men jag var ju tvungen till apoteket för att hämta ut Miras ögonsalva. Dock så var personalen så jävla sävlig & seg inne på Maxis apotek att Thea hann tappa sitt tålamod flera ggr om. Detta resulterade i en hel del gap & skrik, tillslut låg hon och sprattlade på golvet.. Min gamla gymnasierlärare var snäll nog att hämta en banan & försöka få Thea på bättre tankar men den gick inte hem..några andra kunder försökte också muntra upp henne..resten kolla nog mest förvånat! Fy fan vad jag skämdes! Någon handling blev de inte för jag gav upp direkt efter apoteket, men vägen till bilen kvarstod & hur lätt var de med en skrikande,sprattlande treåring när man skulle skjuva på kundvagnen också & kunna styra..en extra hand vore inte helt fel ibland!
Det var iallafall min pinsamaste offentliga upplevelse hittils & jag hoppas att jag inte behöver göra om det igen..

Två småbrudar med hett temperament har jag fått iallafall kan man konstatera & riktigt slitigt kan det vara på kvällarna oså när sambon jobbar så man är själv, men jag älskar dom båda ändå förstås ♥


Kommentarer
Postat av: Matilda o småtjejerna

Du är så duktig Elin! Puss!

2011-12-06 @ 23:43:28
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Usch kan riktigt känna hur du kände där inne på apoteket.. hemskt när det blir sådär... Ett par extra händer då och då hade inte varit helt fel inte..

2011-12-09 @ 22:40:00
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0