December.

Kändes konstigt imorse att det redan är december, och bara några veckor kvar tills jul! Thea fick öppna första luckan i sin julkalender men ville väldigt gärna öppna fler på en gång, försökte förklara tanken med att man öppnar en lucka varje dag fram till jul, men det kändes mest som hon tycker jag va lite tokig när jag sa så.. När de va så roliga Kitty figurer i är det väl onödigt att vänta med att öppna dom? :)

Thea inspirerades även av en lite äldre kompis på dagis igår som låtsas-sminkade henne.. Så det tjatades om smink hela vägen hem & även när vi var på plats hemma.. Så Thea fick en liten påse med läppglans och några ögonskuggor som hon kunde kladda bäst hon ville med.. Tänkte att det var en kul grej att sysselsätta sig med för stunden bara, vad jag inte tänkte på är att jag har typ världens näst mest envisa & påhittiga tjej..detta resultera imorse till att hon skulle va tvungen att sminka sig innan hon kunde åka till dagis, den idéen var inte jag lika sugen på.. Och eftersom mamma kan va envisare så blev det självklart inget smink innan dagis;)

Hur underbart det kan va med barn ändå!! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Blivande sminkös kanske? :)



Jaa det ska bli hur kul som helst! Känns som jag går i väntans tider haha, Daniel retade mig igår för att skenvalpa/(skengraviditet) =P Men en valp kräver ju mycket energi, tid och kärlek precis som en bebis och så blir ju hon vår minsting och alltså vår bebis ;) hihi. Ja du det tror jag också, vi lär få fullt upp eftersom vi har badrumsrenovering igång just nu, valp och heltidsjobb :) Men helt klart värt det! :)



Hur går det med er lilla familj då? Fina flickor ni har! :)

2011-12-01 @ 13:21:34
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Ja hur förklarar man det där att det är en lucka om dagen? haha.. hade casper fått hade han dragit upp hela kalendern idag! :)

2011-12-01 @ 14:01:51
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det krävs lite jobb med en valp :) Charmiga små pluttar! Inte vore det roligt inte att skaffa något som bara låg still och skötte sig själv :)



Härligt att höra! :) Roligt också att Thea anammat systerrollen så gott också! Hur går det med skolan då? Klar snart va :)

2011-12-01 @ 20:25:26
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad smidigt du :) Det låter ju som en jättebra lösning! Skönt att du kan färdigställa utbildningen, maj är ju snart här! :) Så som tiden flyger fram.

2011-12-02 @ 09:18:29
Postat av: Kampen att bli någon annan

Åh, är dina döttrar födda samma datum?

Kram!

2011-12-12 @ 16:51:55
URL: http://rizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0