Upd från Lindesberg.

Sitter i skolbänken under min rast & tar mig tid att kika in här!
Har verkligen haft fullt upp denna vecka så har inte hunnit med riktigt varken att läsa mina favvobloggar eller skriva i min egen..

Måndag-onsdag sov jag hos Matilda, Gabriel & Tintin.
Trivs jättebra hos dom. Men min hemlängtan blev alltför påtaglig så igår när vi ändå slutade lite tidigare så åkte jag hem! Hemlängtan är väl fel kanske, jag SAKNAR THEA när jag är ifrån henne.. Och hon saknar mig & frågar mormor efter mig en gång i timmen..
Peter saknar jag ju också men han kom in till mig i Örebro i tisdags så vi hade eftermiddagen & kvällen tillsammans ändå :) och lite lättare att förklara för Peter varför vi inte ses än att förklara för Thea att mamma är i skolan långt bort & inte vill pendla så långt varje dag..

Hon blev självklart överlycklig av att se mig & det var en härlig känsla att komma hem & krama om henne efter att vart i från henne i över 2 dygn..mitt lilla gryn ♥

Utbildningen är väldigt intressant! Men MASSA information & händelser pang på..
Vi är redan igång med grupparbeten osv & håller på att
lära oss ett nytt program som är vår "skolplats" typ hemifrån.. Vi kommer ha headset & webcamera för att kunna se varandra inom våra studiegrupper osv för att slippa träffas irl så ofta.

Om ett par veckor är det dags för LIA-veckor som det heter men praktik som jag kallar det,
detta kommer ske på nåt mentalsjukhus som vår utbildningsansvarig väljer åt oss.
Men hon kommer självklart ta hänsyn till var vi bor så jag tror det kommer bli skitbra :)

Efter Lia:n så kommer vi tillbaka hit till skolan för att lära oss ta ven-prover osv..
Det är jag nervös inför! Jag har ju min nålfobi, blodfobi och allt dedär.. Men det gäller ju kanske mest när det gäller mig själv! :) Vem vet, kanske gladerligen plågar andra med dessa prover i framtiden, muhahah..

Det har hänt massor dessa dagar utöver skolan också, men det blir bara flummigt om jag går in på allt som är tillbaka i tiden så jag sätter punkt här en stund.

JAG ÄR GLAD!


Kommentarer
Postat av: Bäcka

Jag har också nålfobi och så men att sticka andra är bara kul:P hehe

Blodet är inge farligt eftersom de går direkt in i röret & allt går såpass snabbt så man tänker inte på de:)

2010-09-09 @ 13:22:52
URL: http://beecka.webblogg.se/
Postat av: Rebecca Säfman

Vad är det du ska bli för något? Har funderat på det en tid nu men inte kommit mig för att fråga.. =) Hoppas du har det kul i skolan ialla fall.. Kram

2010-09-10 @ 10:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0