Skolflicka? JAG!?

Jag måste även dela med mig lite av mina nerver inför måndagen!
På måndag kommer jag lämna Thea hos mormor(min mamma) för att sedan åka till Örebro.
Jag kommer att bo hos Matilda, Gabriel & Tintin måndag-torsdag domhär 3 första veckorna som är "inneveckor" på skolan. Så det är egentligen bara tisdag & onsdag som jag inte träffar Thea överhuvudtaget!

MEN, jag har bara lämnat bort henne en natt åt gången tidigare.
Kommer kännas lite tungt, men både jag & Thea gillar att prata i telefon..jag får glädjas åt det iallafall!
Det är dessutom bara dessa 3 veckor för sedan är utildningen på distans så det kommer bli bra tider för både mig & Thea fortsättningsvis även om det blir en lite tuff start..
Hon kommer vara i trygga händer, och jag likaså!

Jag är ensam att komma härifrån, utbildningen har studenter från lite överallt..
Jag ska samåka med en tjej från Örebro till Lindesberg som heter Therese, vi prata i telefon förut för att planera tid för avfärd & mötesplats.. FAN, MIN DIALEKT? Jag tänkte på att försöka prata ordentligt under samtalet..
Men vi får väl se om dom kommer skratta åt mig under utbildningen sen, jag tycker själv att dialekter kan vara ganska kul! Fast dom andra studerande kanske inte är lika omogna som jag? :P

Imorgon ska jag packa skolväskan :)
Känns som jag är 17 år på nytt!

Jag är motiverad till detta, trotts att jag redan nu känner saknad i förväg efter Peter & Thea..
Denna utbildning kommer säkert bli en utmaning, men jag gillar det & hoppas jag kommer trivas med den..

Nu ska jag gå & sova..
Nattinatti!
// Peters skolflicka

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kommer att fixa skolan galant! Thea överlever nog också utan dig i ett par dygn! Värre för mig som varit "småbarns fri" i 12 år! Men jag kommer att överleva jag med!! kramiz

2010-09-04 @ 23:48:49
Postat av: Therese Prag

Lycka till Elin! Kommer gå skitbra det här :) Kramar från mig o Moa till er!

2010-09-05 @ 00:11:33
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Lycka till Elin! Det kommer gå bra :) Kram!

2010-09-05 @ 20:22:35
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0