London resa bokad!

Helgen blev en lugn helg för vår del, jag jobbade ett pass på Willan i lördags..
På kvällen drack vi vin & käkade räkmackor osådär, och bokade resa till London! :)
Det blir bara en weekend i november men det räcker gott & väl för längre än så vill jag inte vara borta från min lilla bråk-stake!
Ska bli otroligt skönt att komma iväg bara vi 2, och det känns lite spännande också eftersom jag aldrig flugit stort flygplan förut :) Bara flygit ett såndär mini plan som får plats typ 5 pers i..

Idag har vi haft en innedag på skolan igen!
Skönt att få ventilera lite med alla i klassen och även höra hur dom har det på sina LIA-placeringar.
Efter skolan tog jag en sväng förbi Matilda med familj på en snabb fika + för att lämna några kassar med kläder till Tintin..

Thea har fastnat i någon bitter ton emot mig.. Bara mig!
Hon vägrar typ allt jag ber om och lyssnar inte på nåt jag säger alls känns det som, utan allt emellan oss blir en kamp och ställer till frustration hos både henne och mig..
Jag vet inte vad som har hänt riktigt! Men det gör mig väldigt ledsen att det är såhär, för när hon är hemma med Peter eller hos mormor/farmor så är hon bara glad och snäll..
Men så fort hon är med mig så ska det tjuras, det är väl säkert nån period får jag hoppas, men jag känner mig ju inte direkt som världens mest omtyckta mamma precis..

Som i fredags, åkte till karlstad för att köpa skor.. Sluta med att jag ger upp kampen som blev därinne så jag tar min skrikande unge och går därifrån utan att ens köpt några skor..men tack&lov så löste farmor dendär biten med vinterskor på lördagen när hon hade Thea så nu slipper jag bråka mer för dedär med skor..

Tänka sig, att bakom denna glada fasad så döljer sig en liten djävul som är nära på lika envis som sin mamma! 


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Lik mamma men söt ändå.....Kramiz

2010-10-25 @ 19:40:10
Postat av: erika

vilken fin bild:) Hoppas ni får det trevligt i London:)

2010-10-25 @ 20:58:09
URL: http://minimini.blogg.se/
Postat av: sara

Nar du ar i London maste du aka roda linjen till Marble Arch och shoppa loss pa Primark! Varldrns billigaste/storsta klad-affar sa res med tom resvaska :)

2010-10-25 @ 21:30:46
Postat av: Anna



Situationen du beskrev om dig och din dotter känns igen på något vis och jag har inga bra svar men det jag först kommer att tänka på är att kan det inte ha något att göra med att du är ensam på henne och har det mesta och största ansvaret kring henne. Hon tycker om dig innerst inne men det blir dig hennes nu speciella humör hamnar på...? Äsch nu blev det svamligt och obegripligt men hoppas du förstår ungefär hur jag tänker eller nåt- för det känns som sagt var att jag varit med om liknande situation någonstans...!

2010-10-29 @ 22:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0