Längtar lite, julplaner?

Igår shoppade jag & älskling loss rejält,
i mitt fall så är jag nästan klar med julklapparna för detta år.. men bara nästan..
Blev även en del grejer till vårt nya hem!
Tack Liza för hjälpen med att slå in alla klappar..

Jag är ju en sån människa som egentligen inte är mycket för julen,
men i år så längtar jag faktiskt! Dels för att Thea har blivit mer medveten om vad som händer och jag tror att hon kommer tycka att det är kul nu med paket osv.. Förra året så var hon ju knappt ett år, och kröp hon mest runt bara & inte brydde sig alls om att ett berg med paket låg på golvet till henne..
Sen längtar jag lite också för att få göra julfint i vårt nya hem :)

En annan tanke inför julen är en mer ångestframkallande tanke..
Nämligen var, hur & när man ska fira med alla!?
Sedan jag var liten har vi haft som rutin att ena året fira med mamma på julafton och sedan hos pappa på juldagen, nästa år tvärsom oh ja ni fattar..varannat år här & varannat år där..

Det har ju funkat jättebra egentligen..
Men nu när jag har en egen familj så känns inte den rutinen så optimalt längre..
Tänk er själva hur min julvecka ser ut isåfall:
Julafton: julfirande hos mamma eller pappa
Juldagen: julfirande hos mamma eller pappa
Annandagen: julfirande kanske hos Theas pappa,farmor & farfar som såklart också vill fira med Thea.
Sen har jag isf 28.e och 29.e kvar att förbereda för Theas födelsedagskalas som är den 30.e förstås..
Dagen efter det så är det nyårsafton som också ska firas på ett eller annat sätt..

Sen skulle jag egentligen vilja fira jul med Britt-Marie & Jan förstås som ändå alltid stått mig så nära,
och förstås fira jul med mina nära vänner..
Men man hinner inte hur gärna man än vill, det är ju inte meningen att man ska stressa ihjäl sig & åka fram och tillbaka till alla för att hinna med en mysig jul på 4 olika ställen.. Då blire ju knappast en bra jul ändå om man bara känner sig stressad..

Nääe, jag ska klura vidare på dethär och skapa en EGEN jultradition som gäller min lilla familj för att vi ska kunna
ha det så mysigt som möjligt..

Hur gör ni andra som har stora familjer/släkter och som kanske har separerade föräldrar eller är separerade från ert barns andra förälder?!

Kommentarer
Postat av: Matilda o Tintin

aaa.. fy.. denna jul blir lite spec.. julafton i jönköping, juldagen i norrköping hos Gs päron. Annandag jul i kristinehamn hos farmor.



Det blir sista året hos farmor så det blir körigt, men iår får det bli så.

2010-10-13 @ 17:35:16
URL: http://killas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0