En dålig känsla..

Just när det kommer till biten med VAB så känner jag mig så jäkla DÅLIG!
Jag har inte jobbat många månader alls efter min föräldraledighet, och tyvärr så hör Thea till den sortens barn som är sjuk väldigt ofta :( Ofta feber & förkyld, vilket hon vart sen hon var yttepytteliten..
Jag har inte en enda månad utan VAB!

Som ensamstående så jag inte lämna henne hemma med någon annan,
utan jämt så blir det automatiskt jag som får ringa mitt jobb för att meddela att jag inte kommer, jag får ringa dagis & säga att hon inte kommer & jag får ringa f-kassan för att anmäla om TFP..

När jag gjort dessa 3 måsten, så borde jag egentligen bara bry mig om min sjuka dotter & ta hand om henne..
Men istället så känner jag mig som om jag är till besvär? Tänker på att det måste in en ersättare på mitt jobb, jag går & grubblar på hur länge hon ska vara dålig? Så jag vet när vi kan återgå till den normala dagen med arbete & dagis.. Inte kul! Jag tror att det blir så bara för att jag inte har någon kontroll helt enkelt, att jag inte kan planera någonting frammåt..

Vår vardag är inte alls bra sen jag började jobba..
Jag får pyssla & be folk om barnvakt både kvällar & helger bara för att det inte finns någon barnomsorg här då,
inte heller helt snällt att Theas farmor & mormor får ägna så mycket av sin fritid åt att sitta uppbokade som barnvakt för att jag ska kunna jobba..

Detta resulterar ju även i att när jag väl är ledig & kanske skulle vilja komma ut på nåt kul så är det extra svårt att få barnvakt då, eftersom alla är barnvakt så mycket när jag jobbar..

Jag letar nu boende i Karlskoga igen, och har varit i kontakt med Karlskoga kommun nu angående barnomsorg osådär.. Så det kan nog bli bättre på sikt, förhoppningsvis..
Men just nu känns det trist!
Det är egentligen helt sjukt att man ska tvingas flytta till en annan stad för att kunna få en fungerande vardag......

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej håller verkigen med dig, har dom inte skyldighet att fixa en fungerande barnomsorg! Hoppas allt löser sig.

Lycka till och krya på er

2010-05-27 @ 09:08:08
URL: http://monawblogg.se
Postat av: Sofie

Trist när det inte fungerar med barnomsorgen... :( Är rätt glad på ett sätt att jag fick ett extra år nu och slapp börja med dagis och sånt...

Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa...



Sv: har oxå en sån billig maxi dammsugare på som går på sista valsen nu.



Vill verkligen ha en ny. Har önskat mig när jag fyller år så kanske kanske...

2010-05-27 @ 13:54:05
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: ja jättesvårt det där när man är ensam och jobbar konstiga tider... Hoppas det blir ändringar snart så att kommunerna måste ha barnomsorg även på OB-tider. Fler och fler är ju ensamma eller jobbar kvällar och helger. Dom flesta företag har ju öppet mer nu än vad dom hade för en tio år sedan. Hoppas det löser sig iaf.



Tack, ska bli spännande med en liten till men är skitskraj just nu...

2010-05-27 @ 14:19:03
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: lisa b

gumman, de är inte ditt fel att de är som det är! Det kommer bli bra tillslut och allt kommer lösa sig :)

Problem är till för att lösas!



Saknar er massa och önskar det inte var så långt i mellan oss, behöver er nära mig! :(

<3<3<3<3

2010-05-27 @ 20:56:16
URL: http://lissaab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0