Det ger sig ALDRIG!

Man ska inte ropa hej förrän man kommit över ån!

Igår såg jag ett litet ljus i Theas bittra hosta, tyckte hon hostade mindre.
Men när kvällen kröp på blev hon som förbytt, helt otröstlig & blääig :(
Under natten fick hon megahög feber, så jag beslutade mig för ett besök till hos farbror doktor, alltså andra besöket för denna vecka.

Läkaren konstaterade att ena trumhinnan var blodig & buktig, andra var svullen & röd= öroninflammation!
Han tyckte att hon var trång i luftvägarna & behöver fortsätta med Bricanylen för att underlätta sin andning, snabbsänkan visade för högt & han vet ej om det beror på lungorna/lunginflammation eller öronen att den visade så..
Men penicillinet ska hjälpa mot båda delarna så vi får hoppas på att allt blir bra nu, och att febern ger sig SNARAST! Jag vet inte om eller hur jag kommer kunna jobba i veckan, hon ska ju ha i sig både penicillin & Bricanyl 3 ggr om dagen, så det är inte bara att lämna henne till vemsomhellst :(
Men Thea har en superfarmor & en supermormor som är snälla nog att ta hand om henne när det passar sig!

Jag ska inte grubbla över dagis, arbete eller VAB nu.
Utan bara pyssla om min lilla goding som inte mår bra :(

Kommentarer
Postat av: Jessica

stackars liten, Kickis Kevin har ju samma sak :(

2010-05-03 @ 10:54:47
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: maria

stackars lilla thea! hoppas hon blir frisk snart!

2010-05-03 @ 19:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0