Matvägra!?

Någon annan mamma som har erfarenhet av matvägrande barn?!
Det gör mig gaalen!
Spelar liksom ingen roll om jag lagar mat som varit favvosar annars, eller om jag prövar burkmat, smörgås eller vad det nu kan va.. Senare tid har hon typ levt på välling & yoghurt, men nu ratar hon yoghurten också..
Hon beter sig som om jag sitter & försöker ge henne något dödligt eller nåt :S
Några tips?!!

För övrigt har jag det svängit just nu!
Hjärnan har sina tväromvändningar flera ggr om dagen & jag vet knappt vad som är bäst för mig själv.
Men jag får helt enkelt chansa lite & gå på vilja & känsla istället för att bry mig om mina tankar & tvivel ♥

Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Emil och Liam

Barnen somnade vid 23-tiden igår kväll. det var därför som de sov länge :) Annars vaknar de sällan senare än 9 :P

Jag börjar plugga 20 aug, så det är snart! Jag är pirrig som attan kan jag lova :) Det känns så konstigt att börja plugga på nått vis efter alla år utan inlämningsuppgifter och prov. Men det blir nog bra när man kommit in i det.

2010-07-18 @ 15:26:46
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Minna är precis likadan, det är inte ens välling, utan hon lever på frukt å vatten typ. man kan lura i henne lite mat om hon tittar på film å gapar automatiskt, men det är inte ofta. det viktigaste är väl att de får i sig vätska :)

2010-07-18 @ 20:53:31
Postat av: Marlene

Tack för ditt svar. Det hoppas jag också att dem gör, men han verkar inte besväras utav dem i alla fall!



Låt din tjej matvägra ett tag, hon kommer säga ifrån när hon blir hungrig :)



Kram

2010-07-18 @ 21:47:46
URL: http://bymarlees.blogg.se/
Postat av: angelika

Hej!



Ja Nova var precis likadan för drygt ett halvår, de enda ja fick i henne var saft, juice lite frukt (om ja hade tur) annars så gick ju såklart GODIS ner.

O när ja tala med dom på bvc så sa dom att låt henne leva på de ett tag, så länge hon får i sig vätska o att man märker att hon kissar så är de ingen som helst fara.

Men ja vet precis hur du känner dej, den kan vara sååååå frustrerande, för man tycker ju att dom borde vara hungriga, men lugn de kommer tillbaka ska du se =)



Kram kram

2010-07-19 @ 14:28:41
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: Sofie

Trist med matvägran. Men så länge hon dricker och kissar och så som vanligt så är det okej ju :)



Casper har oxå varit sån i perioder. Ibland äter han hur bra som helst och sen vissa dagar bara petar han i allt. Men han är alltid duktig på att dricka iaf särskilt nu när det är så varmt...

2010-07-20 @ 14:52:58
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: angelika

Hej!

Jag ska plugga till lärare, låg o mellan på karlstads universitet. ska bli såååå spännande, jag pluggade ju en eväng innan ja blev gravid, men så fick ja hoppa av o nu är de dags att ta tag i studierna igen. ska bli skönt med en ordentlig vardag igen =)



Ja de är som sagt var bara o vänta ut henne, de är nog någon fas de måste gå igenom, huvudsaken är att hon får i sig vätska!



Tänkte på en sak, vi kanske skulle ses någon gång med barnen, om du vill/har lust??



Kramar

2010-07-20 @ 23:53:20
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: angelika

Ja jag läste något på din blogg om att du hade planer på att plugga, men ska du läsa på distans eller vad gör du? Och vart??



Ja de vore jätteskoj, vi har ju semester fram till vacka 32, när passar de dig bäst??

kram

2010-07-22 @ 14:44:25
URL: http://angelikasundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0