Hatar feber!

Känner spontant att jag är jäkligt less på febrigt barn..inte bara för min skull utan mest för hennes!
Det är jobbigt att sitta upp med henne på natten när hon är så ledsen & otröstlig..känner mig helt hjälplös!
Hon har feber typ en gång i månaden, flera dagar i sträck!
Inte nog med att hon har feber, utan den blir så jäkla hög hela tiden att man liksom inte får ner den med hjälp av ipren, alvedon osv.. Ligger runt 40 utan alvedon/ipren och jag får ner den till ca 39 om jag ger henne nåt..
Så känns nästan som om de inte är någon idé att bråka med henne för att få i henne nåt av de när det ändå inte hjälper mer än så..
Hon är väldigt ledsen & grejjar mycket med munnen, antar att det är tänder som spökar..
Hon är inte förkyld eller sådär för övrigt så..
Tänker också hur de ska gå sen när jag börjar jobba om jag ska behöva vara hemma med sjukt barn flera dagar i månaden? Dom kommer ju tro att jag fuskar med VAB om det ska vara feber såhär på löpande band..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Alvedon tar ner febern ca 1 grad, kan underlätta för de små även om det känns onödigt. Har 2 barn som också får riktigt hög feber när de är sjuka. Ge alvedon regelbundet, för höga temperaturer är påfrestande för kroppen :)

2010-01-19 @ 20:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0