Den ensamståendes tankar..

Vanligtvis så bekommer de mig inte för 5 öre att jag är själv dygnet runt, varje dag med Thea..
Jag gillar de, och jag trivs med de! (förmodligen för att jag inte vet nåt annat)
Men på senare tid så börjar de ju kännas lite, nu när Thea börjar bli större, nu när man ser vad man skulle kunna gjort om man tex var 2 om henne..
Kompisar går och tränar,  klart jag gärna skulle vilja följa med!
Fast jag känner inte att jag vill be min omgivning sitta barnvakt flera kvällar i veckan för att jag ska träna?
Känns som jag hellre "spar" dom passningarna tills jag verkligen behöver dom, om jag tex ska jobba eller annat viktigt..

Nu är Thea sjuk, har fått tröstat henne 3 nätter i rad nu, försökt tvinga i henne alvedon & näs spray/näsdroppar, vatten,välling,mat osv.. Hon vägrar i stort sett allt!
Hon tycker ingenting är roligt...och jag förstår henne för man ser verkligen att hon mår dåligt!
Tycker verkligen så himla synd om henne..
Känner mig själv helt förstörd i både kropp & huvud, men ändå kan jag inte sova..
Dels för att jag inte känner att de är nån idé att ens försöka sova när jag vet att hon vaknar snart igen och gråter, hostar, snorar, drägglar osv.. Hon behöver mig!!
Har ju direkt ingen annan att fösa upp på nätterna så jag måste snart ge de ett försök ändå för att få LITE sömn..

Nää, ska inte klaga, jag älskar Thea över allt annat, och är värd varje trött stund!
Och jag visste redan från start att jag skulle få ta hand om henne på egen hand så det är inte på nåt sätt synd om mig, jag visste vad jag gav mig in på..

Vad jag egentligen ville ha sagt med detta inlägg är att de känns lite tungt just nu..
Vet inte varför de blev så mycke text för att få fram de men..
Kanske för att jag egentligen skäms för att känna så..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: lillasyster/moster

Du behöver verkligen inte skämmas för att känna

så syster! Du gör ett kanonjobb helatiden med thea,

det är klart det blir tungt!



Alla mammor gör ju ett bra jobb, men du gör det

DUBBELT så bra som är själv och har klarat allt så

himla bra!



jag älskar dig, fast att jag kanske inte visart alltid.

2009-10-27 @ 23:28:44
URL: http://tfossmo.blogg.se/
Postat av: ♥ Hannakorven

håller med tilda.

du gör så gott du kan ,

det är allt som räknas.



man kan inte alltid känna att

man mår bra hela tiden heller.

alla har sina dåliga dagar.

hoppas det går över och att

du mår bra snart igen.

många kramar!

2009-10-28 @ 00:03:17
URL: http://hannakorven.blogg.se/
Postat av: malin

Herregud klart de är jobbigt ibland det är inget fel att du tycker de.Det gör ALLA småbarnsföräldrar ibland även vi som är TVÅ! Man måste få tycka att allt är lite jbbigt ibland utan att få dåligt samvete vi älskar våra barn ändå och DU gör ett kanonjobb med Thea glöm inte det.Du får gärna komma hit om du vill vila jag är bättre nu och ur smitto synpunkt är de ju redan försent ändå.Pappa är också hemma hela veckan.Hör av dig kram.

2009-10-28 @ 08:21:37
Postat av: Kicki

Du behöver verkligen inte skämmas för att du känner så.

Även fast att vi är 2 så blir de jobbiga stunder.

2009-10-28 @ 10:09:24
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Sara

Du ska verkligen inte känna att du skäms över det! Jag känner ju inte dig, men jag får en känsla av att du är fruktanvärt stark och modig som klarar av allt själv! Du är verkligen värd en guld stjärna i kanten. Mega kram till dig & Thea!

2009-10-28 @ 11:18:33
URL: http://sastbro.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du fixar de...det är tugnt ibland även om man är två ska du veta!



BTW: Dejta du inte en kille? vad hände där?

2009-10-28 @ 12:44:15
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Lille Elin

Det du känner just nu känner alla mammor till.

känslan av att sakna förmåga att hjälpa sitt lille barn när barnet är sjuk, man blir trött och utslagen själv av sömn brist, oron för barnet kan ge lite ågest för att man vet inte/ kan inte hjälpa sitt sjuk barn, känslan av maktlöshet..

Du ÄR EN JÄTTE BRA MAMMA glöm aldrig det lille Elin och du är inte ensam hjärta vi är många omkring dig som gärna hjälpa till eller ge dig råd. Jag passar gärna Thea nån dag eller kväll för att ge dig lite egen tid, det behöver alla människor då o då .

Gå tillbaka till läkare med Thea om hon fortfarande har feber,.

Ring gärna till Mormor =) jag älskar dig lille Elin och vill gärna hjälpa dig med det jag kan

jätte kram till er båda puss

mormor

2009-10-28 @ 13:40:04
Postat av: caroline mamma till sebastian

känner igen de där..ja e nämligen hemma själv med sebastian söndag eftermiddag till fredag kväll,endast lördagar e vi två,fast de känns dock inte alltid så,men som tur e så går den tunga känslan i perioder

kram på dej

2009-10-28 @ 14:16:10
Postat av: Matilda

Självklart måste man få känna att det är tungt! Trots att du visste att du skulle "va själv" från början.. Alla föräldrar känner väl iaf minst EN gång att det är jobbigt... det är nog en vanlig förälderkänsla.. och så ska man känna tycker jag, annars är man ju för guds skull omänsklig! Jag är ju "bara" bonusmamma men tro mej.. ibland är det oxå jobbigt, kan ju föreställa mej hur det kommer kännas då och då när bäbis kommer.. Du är en den enda mamman som "klagar". Alla jag känner som är förälder har haft perioden minst en gång som du har nu!! Och tänk.. snart kommer du hit.. (helst minst två nätter) och då ska vi ha det underbart mysigt!! Många kramar!!!

2009-10-28 @ 19:02:48
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: Kicki

Kan lova dig att det är så. Om man inte nångång skulle tänka att de är jobbigt så skulle man ju aldrig förstå hur underbart de är? Har jag fel? :)



hehe här stoppar man inte in några fingrar i Kevins mun kan jag lova. Förresten behöver man inte stoppa in fingrarna för att få känna på gaddarna, han bet tag i pappas arm idag när de busade på golvet :P Roger fick ett blåmärke på armen.. lilla huliganen :p

2009-10-28 @ 20:57:12
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: angelika

Hej Elin!

Måste bara säga att de absolut inte behöver skämmas för att känna så! Jag kan känna så ibland o vi är ändå två. Men även om man är två så är de oftast mamman som går hemma med barnet, vilket resulterar i att barnet blir mammigt o ju äldre de blir desto mer underhållning behöver de, så de är självklart att de är jobbigt ibland!



Det är inte alltid en dans på rosor att bara gå hemma med en liten! De är ju ett 24 timmars heltidsarbete, men visst älskar man dom lika mycket för det!



Så du behöver inte känna dej dum eller elak för att du kan känna att de är lite tungt ibland!



Hoppas lilltösen blir frisk snart!



Ha de gott Kram Angelika o Nova

2009-10-28 @ 21:22:03
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Du gör ett kanon jobb! Alla mammor tycker att det är jobbigt ibland och det hör till! Det betyder inte att man älskar sitt barn mindre för det eller att du skulle vara en sämre mamma än andra! Kram kram

2009-10-28 @ 22:10:24
Postat av: Anna

Jag brukar tänka: Gör så gott du kan mer kan du inte göra. Förstår att det kan vara kämpigt på egen hand (även om jag inte är ensam med min dotter). Kan ibland tänka när jag trots att jag bor med min dotters pappa- känner mig som en ensamstående mamma då man får göra mycket själv: Vilket jobb de har och man beundrar de som är riktiga ensamstående mammor/pappor. Så sträck på dig och känn att du gör ett bra jobb med din dotter! (Skönt att skriva av sig ibland)

2009-10-29 @ 19:55:17
Postat av: jenny

Hej svejs! hamnade här av en slump och tycker du verkar vara en toppen mamma till din lilla dotter!!! jag är med ensastående mamma till två små barn, men har bott med barnens pappa förrut. Men ett liv som ensamstående är tusen gånger lättare å roligare o underbarare när man är 1 om att göra allt eftersom då slipper man alla "förväntningar" på att pappan ska hjälpa till! (som det var i vårat fall... )Det om nåt är riktigt riktigt jobbigt! stp på dej underbara ensamma mamma!!!!!

2009-11-10 @ 23:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0