Beslutsångest!!

Gud vad svårt jag har att besluta med dehär jäkla vaccinet,
hade fullt upp med att besluta om JAG skulle ta, men när jag redan tagit så skulle plötsligt barn under 3 år också ta.. Så jag hade sågott som bestämt mig igår för att låta Thea vaccineras i veckan..
Sen imorse står de på aftonbladet att vaccinet till små barn stoppas IGEN i vissa län?
Snacka om att man får lite att fundera på! :S

Men efter att ha fått reda på idag att de ligger småbarn på Karlstads universitets sjukhus med svininfluensa så vore jag galen om jag inte lät henne vaccineras känner jag, hellre att hon får nån lindrig biverkning som går över efter ett par dagar än att riskera att hon behöver bli inlagd på sjukhus..

Imorgon bitti ska detta ske!
Även om de gör lite ont inom mig att behöva ge henne något jag själv är skeptisk emot:(

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej. Kim vaccinerades i dag. Inga biverkningar än peppar peppar

Bara så du vet :)

Hoppas allt är bra med er.

Kram från oss

2009-11-17 @ 21:19:54
URL: http://gumminasan.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

De där me vaccinet är ju supersvårt att veta om man ska ta eller ej :/ Man läser & hör ju en massa skit hela tiden, så inte konstigt man blir orolig!

2009-11-17 @ 23:34:59
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Minna.

Hej Elin.

Efter många funderingar har jag bestämt att min barn ska få sprutan. Det är väl så att vaccinet innehåller äggprotein o barn under 1 ½ år kanske inte provat på ägg så mycke o därför är det lite osäkert vilka som är allergiska mot ägg. Men min Vanna älskar ägg o är inte allergisk.. O få sin spruta i morgon....

2009-11-18 @ 09:38:58
Postat av: Sara

Jag känner precis samma sak. =/ Helt kluven.

Men det är väl bara att göra det antar jag. Kram!

2009-11-18 @ 12:50:58
URL: http://sastbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0