Kan äta från flaska..

Jag köpte Mam ultiventflaska! Den är i 5 delar och i den bildas inget "vacum" eller vad det heter..
Dom andra "vanliga"  nappflaskorna Thea testat har hon inte fått grepp om di-nappen riktigt, men denna fixade hon direkt på första försöket och fixade att äta upp innehållet, bra flaska! :) Den kan jag verkligen rekomendera!!
Hon ska ju inte äta sin mat från flaska vanligtvis liksom eftersom jag helammar ännu!
Men skönt att hon kan, då kan jag lämna henne med barnvakt om jag vill göra nåt själv en stund tex..

Annars i helgen har jag inte gjort sådär jättemycket, varit hos moster och ätit & slappat, varit hos pappa och gjort desamma..och sen bara vart hemma, igår kväll kom min kusin Lene hit och hälsa på! :) Vi satt uppe och prata och fikade till 02:15 inatt!! Thea sov bra hela natten som vanligt så jag orkade upp imorse ändå :D

Nu väntar vi på att Theas farmor,faster & farbror ska komma på lite besök..

Längtar tills imorron, då äre en ny vecka!! Det kommer post i brevlådan, och nya serieavsnitt att ta hem! :)
Dessutom ska jag ringa min chef och fråga om jag kan få jobba den 31e mars! Är så jäkla sugen på att göra nåt..
Blire lite smått rastlös när jag sitter hemma såhär.. och den 31.e mars passade bra för då är min underbara mamma ledig också så hon kan ta Thea :D Och detta handlar inte om att jag på nåt sätt vill komma ifrån Thea, eller vill lämna bort henne.. Vill ju hellst ha henne med mig hela tiden! Jag vill bara aktivera mig ett par timmar för att få ett bryt i vardagen! :)

Nu äre dags att gosa, Thea vakna nu!  ♥

                       


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad bra att hon tog flaskan till slut :) Jag tror Liam kommer krångla med det där sedan när det är dags, en känsla jag bara har :) Jag ska försöka lägga den där flaskan MAM på minnet :P Jag förstår att du vill jobba, skulle jag med vilja ibland bara för att , som du säger, bryta vardagen lite! Ska vi ta sällskap till babymassagen på torsdag? Kram på dig!

2009-03-22 @ 18:21:24
URL: http://www.nogg.se/KarinKarlsson
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

mam nappflaskor är bäst. har haft dom hela tiden :)

2009-03-22 @ 19:18:11
Postat av: sofie

lovar dig du behöver va själv...hur mkt du än kommer längta efter din snutta så BEHÖVER du egentid..jobbigt i början ja vet o ja tycker du om ngn e värd de som e sjäölv... hoppas du får jobba då så ska ja komma ner o handla=) ha de kram

2009-03-22 @ 19:35:42
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det är bra gumman... du måste få "aktivera" dej som du skriver.. Ingen kan väl tro nått annat??!!! Ja försöker hitta luckor i min kalender.. så att ja kan sova över en natt hos er.. ;-) Puss o Kram! ps. nu är ja flitig m bloggen.. tack för att du uppmärksammat d.. hehe ;-P

2009-03-22 @ 19:55:47
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jo dom flaskorna är jätte bra... Noah har haft sån sen jag började med flaska på honom :) Men min andra lille skit vägrar ta flaska för huvudtaget =/ skit jobbigt, han tar den bara om han är skit hungrig.. Min mjölk sinar allt mer och mer tyvär så det är skit jobbigt att han inte vill ta den... Jag vill sluta amma nu också.. Tänkte bara höra.. Vem är det som gjort din header? Jag vill göra om min också ;p Kram Kram!

2009-03-22 @ 20:03:00
URL: http://ekstromhanna87.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehehe..nu har ja 2 likadana jobb men olika företag=) som butiksdemonstratör=) skitkul än så länge ja jobbar aldrig mer än 2 dagar i veckan o man står ju upp 8 timmar i sträck så de blir jobbigt me magen men än går de bra=) jo men även om folk kjommer ha åsikter aå e de nyttigt som f*n för er att vara från varann..krama

2009-03-22 @ 21:07:07
Postat av: Hanna

Jo precis, jag känner mig inte alls bekväm med att amma honom konstigt nog.. Jag ville så gärna att allt skulle fungera men nu gör det inte det =/ När jag ammade Noah så var det lixom aldrig några problem.. Hade alltid mjölk åt en hel armé typ, brösten va fyllda jämt men nu är dom bara det på natten lr om jag inte ammat på flera timmar och inte ens då blir han mätt =(



Jag skulle också vilja göra om min blogg men jag fattar ingenting :p

2009-03-22 @ 21:29:40
URL: http://ekstromhanna87.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Den lilla sockertoppen är det svårt att säga nej till att ha!! Och hon är ju så snäll så det lär inte bli några problem!! Kramizar till er bägge

2009-03-22 @ 21:36:09
Postat av: Hanna

Jag helammar men han tar ju flaskan då och då och då får han tillägg fast jag har pumpat ut en hel del bröstmjölk så han får det ibland också, då när han vill ta flaskan som sagt... men jag ska träna det här me flaskan på honom ett tag sen när han tar den jämt så ska jag sluta amma :)



hahaha ja det är ju det, men man kanske ska ta och lära sig det där med photoshop någon gång så att man kan fixa lite fina bilder själv :)

2009-03-22 @ 21:49:51
URL: http://ekstromhanna87.blogg.se/
Postat av: Morbror

haha, mamma/mormor vet inte vad hon ger sig in i ;) Thea kan hon med... se va hon gjorde mot mig i helgen.. hmm...

skæmt åsido.. hoppas allt ær topp!

2009-03-23 @ 19:41:57
Postat av: moster/syster

Jag saknar er gosnooosar! <3

2009-03-23 @ 21:54:46
URL: http://tfossmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0