Hmm...

Ja vad ska man säga?
Man tappar litegrann respekten för sjukvården.. Thea lyckades få en utlänsk doktor, visst dom kanske har lika mycke kunskap som en svensk, men jag tvivlar påt vissa ggr..

Lite små enkla saker som fick mig att undra:
Läkaren frågar; Nå vad har vi här då?
Och jag berättar om hur dom senaste nätterna varit, att vi är vakna hur mycke som hellst av hennes attacker då jag tror att hon nästan dör pluss att de tar sin tid efter attackerna för henne att lugna ner sig eftersom hon blir RÄDD & lessen..
Min poäng där var ju inte att vi sover dåligt, utan mer att HON MÅR DÅLIGT!
Hans svar: "Ja du vet, sånt med att va vaken på nätter är sånt man får räkna med när man skaffar barn!"
Som om jag inte visste, som om jag klaga?!!!?????

De skulle tas blodprov i fingret för att kolla så de inte va nån bakterie eller nåt..
Han säger till mig: "Du vet,det kommer bli SKRIK"...
Thea satt hur snällt som hellst när sköterskan stack, sa inte ett ljud!

Enligt läkaren så finns inget för mig att ge henne mot krupp, fanns bara mediciner att skriva ut som ändå inte funka enligt honom?
Men bäst behandlar man krupp genom att sätta henne sittandes när hon får sina attacker, och sätta sig vid frysen så de kommer kyla tyckte han??

De sas de ena dummare än de andra så jag var smått galen när jag kom därifrån, så jag åkte raka vägen ner till Theas BVC-sköterska för att rådfråga henne vad hon tyckte, hon tyckte väl att doktorn åtminstone kunnat skriva ut lite Bricanyl åt henne, men att jag får ringa ambulansen inatt och åka in med henne så dom får se hur hon är på nattetid, eftersom de är svårt att bedöma på dagen eftersom hon inte alls får samma typ av attacker då!

Nee, jag lider med min underbara prinsessa! Och jag hoppas på att hon kan få sova ordentligt & gott inatt, så hon kan vara pigg imorgon!!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Men att du inte kunde få nått ventolin de har Kevin fått när han har hostat mkt. Jätte bra!

Hoppas hon mår bättre, Så får hon krya på sig och puss från Kevin :)

2009-06-02 @ 22:08:47
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Linda

Söööting ju. Hoppas att hon mår bättre snart :/

2009-06-02 @ 22:12:07
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: mormor

Hej Elin o lille Thea

Tråkigt att Thea e dålig, är det falsk krupp så ska du sitta in på badrum o låt het vatten rinna det är ångan som underlätta andningen och du skulle ha fått medicin till henne.

Har suttit många gånger med moster när hon var liten o fick ofta falskkrupp vid väderomslag många jobbiga nätter..

Håller helt med dig om utländsk läkare har inget imot dom men de måste kunna språket innan de får lov att arbeta med sjuka människor. inte lätt att vara sjuk o få en läkare som inte begriper vad man säger eller förstår symtomerna..

ring om du behöver hjälp du vet jag finns här

många kramer till er båda

mormor

2009-06-02 @ 22:19:34
Postat av: mamma/mormor

Aldrig roligt när ens barn är sjuka! Men det löser sig ska du se! Älskar Er och det är bara att du ringer vettu!! Kram kram

2009-06-02 @ 22:57:26
Postat av: Jessica

mm, jag vet. vi gick igenom madicineer å grejer på en föäldraträtt för bara typ 1 vecka sen och en som är med där har 2 äldre barn som båda haft krupp och det var hon somsade det, att dom fick åka in flera gånger. tillslut kunde dom iaf skaffa en sån där inhalator till BVC mottagningen, för närmaste sjukhus är ca 11 mil bort! Kul att åka det flera gånger i veckan! Så efter flera veckor lyckades hon få rill så dom fick en hit till ånge, så det blev lite lättare iaf.. förstår att det måste vara jobbigt! vilken jävla grej, "när man skaffar små barn får man räkna med att vara vaken" idiot! Själv har vi världens snällaste unge som inte varit vaken en enda natt! hon slutade tillåmed äta helöt på nätterna när hon var ca 2 månader och 1 vecka, haha. innan dess så vaknade hon, åt, och slockade direkt efter, haha. :) Man har ju tur ibland! men när jag var gravid så ställde vi ju in oss på att vara vaken på nätterna och även på kolik då både min bror och pappan har haft det rejält. men som sagt, man har ju tur ibland också!

2009-06-03 @ 09:18:49
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Blivande mamma

Tråkigt att hon mår dåligt på nätterna och att du känner dig hopplös och irriterad på sjukvården. Men att tro att en utländsk läkare kanske inte har samma kunskap som en svensk är bara ren dumhet. Läkaren skulle inte vara läkare om han inte hade samma kunskap som en svensk! Tänk att det du skriver kan tas med anstött (Din blogg är ju trots allt offentlig)

Hoppas att flickan blir bättre och att ni snart får sova en hel och lugn natt!

2009-06-03 @ 11:32:43
Postat av: Sara

Jag fattar vad du menar med utländka läkare.. för när jag va inne med mina vita fläckar (innan jag visste vad det va) så fick jag en utlänsk läkare och han fattade inte riktigt vad jag menade.. och jag fattade inte vad han sa mer än att jag inte skulle vara så dum och bara bry mig om mitt utseende.. men hallå jag va knappt 15 och hade börjat fått stora vita fläckar på kroppen.. klart jag tog det utseende mässigt plua att man va rädd att det va nåt farligt.. men han sa bara att det kunde bli så att det va inget att bry sig om..

Sen fick jag träffa en annan läkare som faktiskt hjälpte mig så jag fick en diagnos..



Hoppas lilla thea blir bra snart..

Kram på dig



Ps. såg att du hade ringt mig, men min NYA mobil stänger av sig hela tiden av någon anledning så jag kunde inte ringa upp..(man kan ju undra om NYA mobiler som man inte haft mer än knappt en månad ska fungera?) nu har jag min gamla så jag försöker ringa dig imorgon..

2009-06-03 @ 23:18:21
URL: http://arabianflame.blogg.se/
Postat av: Matilda

Dåligt bara att "blivande mamma" inte vågar stå för vem du är. I Sverige har vi yttrandefrihet, det är just det som Elin har använt sig av. En lärare får inte undervisa om man inte kan förklara på svenska vad hon/han undervisar om!! Samma sak borde vara i läkarfallen, men har stött på många läkare som inte förstår mig, eller tvärtom!! HelFEL ju!! Saknar er tjejer!!! Ni ska kanske köpa en GPS så ni kan kma hit o hälsa på lite.. G är bort i tio dagar från imorn... PUSS!!!

2009-06-04 @ 17:42:31
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: Marie

Mina tjejer hade falskkrupp när de var små. Innan de fyllde två fick de flytande ventoline och när de fyllt två fick de lepheton/desentol. Kontakta barnmottagningen på ditt hemsjukhus, det är ingen remisstvång dit. Lycka till!!

2009-06-04 @ 21:53:07
Postat av: yoyo

min son har haft falskkrupp sen han var liten och har fått åka in ofta med han mitt i natten.. Tillslut tröttnade jag o trotsade sjukvården till att få komma till en barnläkare.. tillslut fick jag det och det var inga problem alls, fick både inhalator för krupp och astma och hostmedicin.. så de är något jag kan rekomendera.. det har tagit bort anfallen och jag har inte behövt åkt in en enda gång sedan dess.. ring för att få tid hos en barnläkare o prata med han..

2009-06-04 @ 23:47:02
URL: http://yohanna.blogg.se/
Postat av: carro

sebastian va likadan när han va liten faktiskt de ända som funka va att ta upp honom och gå ut på balkongen en stund...alltså de va i somras,och då somna han i min famn och då va de bara att lägga honom i sängen och han fortsatt sova och sen samma sak igen om de blev så...kram kram

2009-06-05 @ 22:29:43
Postat av: petra

Hej.

har läst här några gånger men aldrig skrivit något.

Men jag har krupp barn (2st) o den ena har varit rätt dålig ..

Det man kan göra för att underlätta vid krupp är att sitta vid ett fönster så det blir svalt.hon ska ju givetvis inte bli kall men så det blir kall frisk luft.. oftast är kruppen på natten när de har sovit ett tag..

Man kan gå ut o gå med vagnen om man vill det annars..

Vi får alltid medicin mot krupp.

Men jag vet inte när de börjar ge,mina barn fick iallafall vid 2års ålder..

Men prata med en annan läkare annars.

Om du åker in med henne nattetid kanske hon får andas in i en sån där mask..det är luftrörsvidgande..





mvh en som läser din blogg ibland..

2009-06-07 @ 23:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0