Brattförs..

Yääää, åkte dit idag över dagen! :)
Solade en pyttestund men de var ju helt vindstilla så jag trodde fasen jag skulle smälta bort, så jag sket it, får ta igen de en annan dag i skärgårn där de fläktar lite..är brun så jag klarar mig ändå..

FRÅGA TILL ER MAMMOR! :
Thea är snart 6 månader, nästa vecka för att vara mer exakt..
Mitt mål med amningen var ju att amma henne tills hon var 6 månader.. Nu försöker jag ju trappa ner lite på amningen för att få mjölken att minska.. Hon äter gröt till frukost, och äter puré osv under dagen..
Men jag får ju spräng-ont i brösten så fort jag ger henne annat & inte ammar eftersom jag har tok-mkt mjölk helt plötsligt, så vill jag ju inte ha de! Hon är ju stor tjej nu & ska äta rikti mat..
Hur gjorde ni för att minska ner på mjölken?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte ammat på en månad nu ca, slutade nær elias var 5 månader. Men ja har fortfarande mjølk i brøsten.



jag børjade avsluta amningen runt 4 månader. Jag ville inte sluta helt tvært, det skulle bli før jobbigt før oss båda.jag trappade ner gradvis tills jag slutade helt på dagarna, och nær jag fick mjølkstockning så pumpade/klæmde jag bara ut så mycket att obehaget førsvann. På nætterna ammade jag fortfarande ett tag till men slutade helt med det før ca 3 veckor sedan.



Har gått helt fint før mig. Tog det vældigt sakta och lugnt =) Nu æter han grøt på morgon/kvæll. Mjølersættning och 1-2 fruktmål/pure på dagarna.

2009-06-25 @ 00:30:29
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: sofie

pumpa ett tag min mjölk minskade radikalt av de =) prova får du se

2009-06-25 @ 09:52:30
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Angelika

Hej!

När Nova skulle sluta amma, o när ja skulle börja trappa ner så använde ja bröstpumpen väldigt flitigt,men bara för att släppa på trycket, ju mer du pumpar o ju mer hon äter desto mer mat får du, men pumpa bara så du släpper på trycket, de gör ont i brösten när man ska trappa ner, men de går över, men släpp bara på trycket, pumpa inte ut helt!

De funkade för mej iaf, visst brösten blev ju lite knöliga o så men de går över ja lover, men passa dej för mjölkstockning bara!



Hoppas allt går bra för er



Kramar Angelika O Nova

2009-06-25 @ 10:25:57
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: Jessica

hmm, min mjölk försvann ju när Tuva var 1 månad, men jag tror nog att du ska pumpa när hon inte äter, men inte pumpa ur allt! När du pumpar ur allt så fylls dom ju upp igen osv hela tiden, men om du bara pumpar så att spänningen i dom släpper, så brukar det minska. För om mjölken sinar av sej själv oh man ska försöka få igen den så ska man pumpa, pumpa, pumpa, så därför borde ju du då bara pumpa lite. :)

2009-06-25 @ 11:24:10
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Sofie

Bra fråga.. skulle jag oxå vilja veta sen..

kan du inte kolla med BVC..?

annars kolla familjeliv.se där brukar folk ha svar på det mesta :)

2009-06-25 @ 12:54:47
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är bara att stå ut ett tag och använda pump för att lätta på trycket. Passa dig när du badar bara för det är lätt att få mjölkstockning när man badar ute och trappar ner med amning.

2009-06-25 @ 18:15:56
Postat av: Sofie

Sv: ja där var ju en hel del bra svar.. Inte aktuellt än dock för min del men kan ju vara bra att veta..

Hoppas du får rätt på det hela :)

2009-06-25 @ 23:06:56
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag började med att ta bort målen på dagen och bara amma natten och morgonen. Jag gick in i duschen och handmjölkade så att trycket försvann i brösten. Och efter bara nån dag så hade jag knappt nån mjölk dagtid men jag hade nattetid eftersom jag fortfarande ammade då. Kroppen ställer in sig jätte bra.. När jag slutade helt så vaknade jag varje morgon med ont i brösten och de kändes som knölar, men de va en varm dusch som gällde och massera ut klumparna så man inte få mjölkstockning. Lycka till!

2009-06-26 @ 08:39:29
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0