Mera blod!

Idag va de dags för ett nytt besök hos barnmorskan..
Fick träffa en jättebra tillfälligt pga att min vanliga va i London eller nåt...
Jag va såklart inställd på ett stick i fingret som man tar varje gång man är där på besök för att kolla socker/järn..
Men när vi kom in i rummet så fick hon syn på att min blodgruppering va just RH Negativ, av den anlednignen behövde jag ta ett nytt blodgrupperingsprov pga bebisen kan ha fått en annan blodgrupp av sin pappa nånting så de måste hållas koll på? Typiskt att just jag som är NÅLRÄDD ska behöva ha såndär CP-blodgrupp..
Hade även med ett journalblad från läkaren jag träffa i fredags som han skickat hem till mig angående att jag måste lämna prov för protrombinmutation.. Som min mamma har, för de är ärftligt och måste därför kollas upp..!
Så hon ringde till labb & jag skulle få komma dit direkt efter mitt besök där.. men troligt att dom får sticka mig i armen 2 ggr på samma dag?! Nää inte så värst, så när BM tog blodgrupperings prov så tog hon några rör extra som dom får skicka upp till labb.. Tack för de :D
Nålrädd vet jag inte om man kallar de, är ju inte rädd såsett? Bara håller ju på att svimma för att jag tycker de är VIDRIGT!
De känns ju knappt så de är inget med smärtan som stör mig..bara VETSKAPEN om att nåt är INNE i armen, och att de dessutom kommer blod :S Uuuuuuuuhäääää...

Annars då?
Joo bebisen följde kurvan perfekt & har växt som den ska..
Jag måste tydligen börja äta domdär jävla järntabletterna varje dag men de är väl bara att sluta gnälla & vara stor & duktig flicka:D
Vikten: GAAAAH.. Jag har gått upp 5 kg sen min graviditet startade!!!

Min mamma håller på att fixa i imn lägenhet, hon är där & sliter varje dag!
Snällt av henne tycker jag! Däremot så tar hon på sig massa extrajobb mot vad de va sagt från början att de skulle göras? :P  Ajja, vill hon grejja så får hon greja! De blir ju fint iallafall!

Tapeterna jag hade köpt till bebisens rum va BAJSTAPETER utan nånsomhellst kvalité så de blev inge bra när man fick upp dom på väggen, blev ljusa märken på dom direkt..!? Så nu slet dom ner de dom hade satt upp och är nu påväg till Karlstad för att köpa nya tapeter :D får väl se om de nånsing blir klart & ordning i dendär lägenheten..
Den känns som ett evighetsprojekt...

Imorn kommer Mats med min madrass till sovrummet :D Han skulle åka till Ikea & hämta den efter jobbet..
Lovely! Ska försöka ordna till där på fredag när jag är ledig, kan ju tex städa vardagsrummet oså eftersom de är färdigt där... kanske köra dit soffa också om jag kan få nån att hjälpa mig att köra med släp & bära?!

Nu jobbar  jag kväll idag & imorn.. Längtar faktiskt tills jag får sova ut imorn, har ju haft klockan på ringning varje dag denhär veckan..

Fick också nyss höra att min morbror krockat sin fina Nissan Skyline :(
Den är total skrot.. Hoppas att Gordon mår bra & att dom i den andra bilen inte heller skadade sig..
Usch, otäckt..

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är också RH negativ. Gillar sprutor gör jag heller inte. usch. jag är helt blå efter gårdagens stick.

2008-09-10 @ 19:08:50
Postat av: Moster

Synd att jag missade att hålla dig i handen denna gång ;)men det verkar ju ha gått bra...

kram

2008-09-10 @ 23:09:13
Postat av: Alexzandra

Va mysigt det låter med massa lägenhet/bebisplaner :)) En av mina bästa vänner ska ha nu i sep, ploppar fram bebisar överallt nu. Antar att man blivit lite äldre. hehe.

2008-09-11 @ 09:24:56
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0