Klagomuren..

Nu är de dags för mig att få gnälla lite igen..
Jag HATAR hormoner, jag är känslig, irriterad & sådär allmänt fjortis tragisk just nu känner jag..
Sådär att man inte riktigt orkar med sig själv..
Senaste dagarna har jag pga magont mestadels legat i sängen/på soffan just för att jag får ont i magen såfort jag anstärnger mig.. Mc Donalds, Pizza, Godis, Chokladkaka, Coca cola, Oboy till råga på allt de.. Hmm..
Vad nyttig man känner sig.. inte för att jag vanligtvis bryr mig men nu är jag sådär känslig att just nu störde de mig när jag kom att tänka på de..
Satt & läste om hur kommande veckas utveckling i graviditeten skulle arta sig, detta blev resultatet:

"Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen. "

Jaa okej, lagra på mig fett & ge mig bristningar bara!
Sådär lagomt efter min soff/säng-liggar helg med allt onyttigt förtjänar jag väl de..
Och jag visste att tids nog kommer de.. men man vet varför & bryr sig inte av den anledningen..så brukar man ju tänka iallafall..
Men när jag är ENSAM och de inte finns nån nära mig som talar om för mig saker som tex Vad fin du är idag, eller, Du är fin fast du är tjock.. Tro de eller ej men jag tror att såna simpla meningar får dom flesta gravida att känna sig LITE snyggare just för stunden.. Sånt är väl lite av pappans jobb i en sån här situation egentligen när dens flickvän är ledsen av hormoner och tycker allt är skit..

Kvällen har varit  en konstant grubblar kväll för min del!
Självförtoendet har sviktat och jag ville kompensera helgens & gårdagens onyttiga lite.. så ikväll blev de frukter & vatten istället för annat onyttigt.. Jag kände att ångest kokade i mig & jag höll på att få utbrott här hemma, jag har ju lite humör...känner ibland att jag bara vill slå nån eller kanske kasta sönder nåt, slå lite extra hårt i dörren.. Damp tror jag detta kallas?!  Jag tog därför på mig mina tränings-skor, leta fram min mp3 & gick ut och gick en kvällspromenad i raskt tempo ENSAM! En timme va mitt mål, efter 200 meter fick jag skitont i magen....just de, de va ju just därför jag varit säng/soffliggandes! Men läkarn sa att de inte va nåt farligt, så de va bara bita ihop och traska på!!!!
Jag är minst sagt envis så har jag beslutat mig för nåt så blir de nog ofta så..
Rensade huvudet ganska bra, inte för att jag kom fram till så mycke, inte för att jag blev smal eller snygg, och inte heller räddar de mig från kommande bristningar..men ändå...

Kommentarer
Postat av: mamma

DU är JÄTTE fin med din lilla mage!!! Du vet var JAG/VI finns...... Kramiz

2008-09-10 @ 00:16:43
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0