I nya lägenheten..

Jajamen, nu är jag & Frida i nya lägenheten & pysslar, hon målar lister i den lilla hallen, och jag har nyss målar klart taket i vardasrummet.. Visst har tapeten,golven & hela jag också fått lite vit färg på oss.. Men jag har gjort mitt bästa iallafall..

Bäst idag: Förra helgen målade jag stall i Brattfors, med falu rödfärg eller vadfaan de heter, då gjorde man ju rent penslarna med vatten.. Jag tog lärdom av de & tog därför pensel+roller till handfatet & skrubba för fullt med varmvatten(!?), vilket resultera i att mina händer hade vita handskar av färg, pensel & roller blöt & lika full av färg som innan, förutom all färg som ligger i handfatet da.. Bra VA?! :D
Slutsatts: Färg som inte är vattenbaserad kräver nog laknafta eller vad de heter!

Nu har jag fått hit köksbord & stolar också, väntar bara på att frida ska bli klar med listerna så vi kan skruva upp sängen sen.. För idag ska de bli av! :D
Börjar äntligen komma lite frammåt med lägenheten nu!

Nej, tillbaka till arbetet här så jag kommer hem (till karlskoga) nån gång idag!

Jag är vit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0