Humörsvacka..

Usch, nu är jag verkligen nere i en riktig svacka..
Minsta grej känns så jävla jobbig.. Att ha saker uppskrivna i kalendern får mig att känna mig pressad just nu..
Jag skulle nog behöva lite ledigt utan alla dessa måsten..men de går ju inte!
Idag va de förläldraträff direkt efter jobbet..sista gången jag gick dit..
De berätta om hur viktigt de är att hålla kärleken vid liv med sin sambo/man efter barnet är fött, att man inte glömmer den biten, fick även ett häfte som handlade om delad vårdnad(som jag lämnade kvar exakt på bordet där hon la de) "Pappan är så viktig", "pappan måste göra de" osv..hela tiden.. Ändå så VET hon så jävla väl om att jag ÄR ensam!
Hon delade även ut papper till alla där man skulle skriva på angående faderskapsbekräftelse..jag stirra på henne och sa att jag behöver ingen sån lapp!
Sen pratades de bedövningar och visades kanyler som man ger bäckenbottenbedövning med?!
Såg inge vidare trevligt ut, jag va ärligt talat svimmfärdig och kände mig helt ointresserad av att lyssna..
Jag har inget intresse för dedär..

Imorron bitti innan jobbet ska jag till jordmor/barnmorskan för en vanligt rutinbesök, ta prover,väga,mäta..
Mitt prov angående ärfligeheten på mammas propp-bildande skit har dom inte fått svar på än, snabbt frammåt allt går tycker jag...NOT!

Låg igår kväll och kunde INTE somna, jag funderade på ALLT...allt möjligt konstigt malde runt i huvudet på mig...
Jag tänkta blandannat: Hur skulle min vardag se ut just nu om jag inte var gravid?
Var skulle jag då bo? Skulle "pappans" förslag som då fanns på tapeten gällt nu, va de ren bullshit kanske tillochmed som jag trodde eller skulle jag fortfarande vara ensam då isf av andra själ?

Sover kasst just nu, får ju ingen luft pga förkylningen, vaknar upp är kissnödig, vaknar upp för att jag drömmt konstigt, vaknar för att jag fått kramp som inte släpper utan jag får sitta upp i sängen & gorma som en galning för att de gör så ont..

Har även lyckats med att döda ett helt akvarium på mindre än ett halvårs tid, inte en enda av fiskarna som Noy hade finns kvar..

Här har ni iaf anledningen till att jag inte bloggat så flitigt dom senaste dagarna!
Jag har inte haft nån motivation, har vart deppig helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Inge kul & läsa att du mår dåligt, hoppas de blir bättre snart :)

2008-09-30 @ 21:16:43
Postat av: Michaela

Hellooo :)



Låter inge vidare det där du, men det blir bättre vissa dagar är jobbigare än andra och du har inte sååå lång tid kvar och nu när du väl har bestämmt att klara detta så gör du det ! Kämpa på det kommer att gå så bra !



Och sorry att jag inte såg dig häromdagen när jag handlade av felicia var så eggad att jag skulle på stan och handla :D -haha- Nästa gång då hälsar jag :P



Kram

2008-10-01 @ 10:28:56
URL: http://missmichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0