Zigenare..

Romer, är en folkgrupp. Folkgruppen kallas även tattare och zigenare!
(Källa: Wikipedia)
Och helt ärligt.. Mitt yrke har fått mig att tycka illa om dom!

Dom är otrevliga, dom går runt & äter saker inne i butiken som dom inte betalar för, och dom gör en jävla scene när man säger åt dom! (INTE ALLA!)
Vuxna LÅTER sina barn göra detta, konstigt att dom inte vet vad som är rätt & fel i svenska samhället om föräldrarna inte visar dom.. SAMMA unge har jag mött i frukten flera ggr och går & äter på nåt, då frågar dom mig vad JAG glor på..?
Jag har snällt & trevligt sagt åt dom flera ggr vad som gäller.. men tydligen har dom ett får eller två i sina öron eller nåt som gör att dom inte tar åt sig ett skit av de man säger..
Idag fick jag nog av DEN FAMILJEN!! När dom kommer till kassan har ungen choklad runt hela munnen och står & äter lösviktsgodis, Jag sa: " Dedär är INTE okej, ni får betala INNAN ni äter! "
Svaret från föräldern som jag pratade med: " Men hallå, hon är ju bara 4 år, hur ska hon kunna veta de?! "
Jag tände till, eftersom jag förklarat tusen ggr förut till samma familj!
" Just exakt DÄRFÖR är de DITT ansvar som förälder att säga åt henne vad som gäller!"
SLUTDISKUTERAT, trodde jag.................

Nej nu kunde jag tydligen ta en krona & stoppa upp om de va så hemskt att ett litet barn åt godis och sen så behövde jag inte säga så som jag gjorde för att de va jävligt onödigt?! ( Med denna mening IN REPEAT från en arg tattare/zigenare blev mitt humör inte bra... ) VAFAAN!!! De kokar i mig långt efteråt!! Just för att jag inte får avreagera mig..måste såklart vara trevlig & behärksa mig bland kunderna.. men hur lätt är de...?! Innerst inne ville jag bara be dom att fara åt helvete eller åtminstone hålla käften och inse att denna gång är de NI som har gjort fel och INTE jag!!
Dom har ärligt talat inte vett att skämms och be om ursäkt, hade dom gjort de hade de ju inte vart nån big deal!

Detta är en bagatellgrej egentligen.. men de stör mig så jag behöver avreagera mig lite, och just nu känns de skönt att jag endast har 5 dagar kvar tills jag får ett break från detta!!

Så kan ni ju också tänka på de när ni handlar lösviktsgodis, att barn & så går runt där och gräver i med skitiga händer..mmmmmm va gott!!!

Kommentarer
Postat av: Flisan

Mkt bra inlägg, det är skönt att det inte bara är jag som känner såhär!...

2008-10-26 @ 23:51:31
Postat av: jessica

åååå, jag blir också arg, bara av att LÄÄÄSA!

2008-10-27 @ 08:58:41
Postat av: sabrina

Hej Elin!



Länge sedan man såg dig!!



Måste bara säga att OJ va chockad jag blev nu när jag hittade hit till din blogg, (har aldrig läst den förut) & upptäckte att du är med barn!!



Men guud vilken mysig mage du har :)



Går allt bra?



Lycka till med dig & bebben :)



kramar

2008-10-27 @ 10:13:53
URL: http://plastkotte.blogg.se/
Postat av: sabrina

haha ja tänka sig! att jag inte har det ;) jag har faktiskt flyttat till karlskoga!! Antagligen därför jag inte hört något! Gjorde det i juli för att komma ifrån massa saker i kristinehamn, och endel människor.



Jätteskönt! Känns dock väldigt ensamt här, eftersom jag inte känner någon :/ försöker träffa vänner så oftajag kan..men det är svårt, när alla har sitt på varsitt håll + att man bor en bit ifrån!



Bor du själv nu? vart har du lägenhet isåfall? :)



Söt du är Elin! Blev verkligen förvånad men så jäävla imponerad! fan vilken stark person du verkar vara! Som bara skiter i allt & kör ditt eget race!!



kram på dig!

2008-10-27 @ 12:04:24
URL: http://plaskotte.blogg.se/
Postat av: sabrina

Jaa! det var ju där fridas fd pojkvän tobbe bodde kommer jag ihåg! Många av lägenheterna där var ju väldigt fina! Bodde massa idioter där dock, men va bra att dom har rensat upp! när går du på mammaledigheten? eller har du redan gjort det?



Jag saknar faktiskt kristinehamn många gånger. Fast det är ingen idé att flytta dit igen nu, för jag flyttar förhoppningsvis till Karlskrona till våren :) ska bli skönt som bara den!



Jag jobbar extra på transcom, viasat..deras beställningsavdelning :) jättebra pengar, men inget jobb jag trivs med direkt..Men det är ju som sagt inte heltid så det är skönt! Har min lilla vovve som inte klarar sig en hel dag så det underlättar med ett jobb där jag kan vara hemma mycket om dagarna!



Fast det är ju som du säger, fruktansvärt ensamt i den här staden..får nog bara stå ut helt enkelt!

kramar

2008-10-27 @ 12:31:46
URL: http://plastkotte.blogg.se/
Postat av: Sandra

hahha ja! de blir skit arga om du ens tittar på dem!? va fan har de rätt o vara arga sno o ha sig bara för de ska vara synd om dem? ALDRIG!

2008-10-27 @ 13:43:46
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är inte rasist eller nåt sånt. Men i somras råkade jag ut för zigenare. Jag jobbade på ett sommarland och föräldrarna gasade upp till grindarna, barnen hoppade ur bilen och slängde sig över staketet. Jag var ensam i entrén och dom var 12 personer i en bil. Fattar du? 12 personer i en vanlig jävla bil. Osis för dom att både jag och chefen fick fatt i allihopa. Ännu mer osis för dom att vi hade armband som man måste ha för att få vara på området. Så hade dom kommit in så hade det ändå skitit sig för dom ;D

2008-10-28 @ 19:54:39
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Melinda ♥

ÅÅåh, blir verkligen arg när jag läste detta !! Usch.. Dem har fan ingen respekt, och gör som dom vill !!! gaaaah..

2008-10-28 @ 21:35:45
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0