Barnmorskan idag..

Besöket hos barnmorskan gick bra, bebis är fortfarande liten & ligger under kurvan, men hade ändå växt såpass att de verkade bra.. så jag fick inget mer UL! Min vikt..läste nånstans på internet att man skulle gå upp mycke i vikt runt dessa veckor? De va ca 3 veckor sen jag va där och vägde mig, hade bara gått upp 0,6 kg nu sen sist jag va där..
Som vanligt mättes hjärtljuden som idag låg på 134.. Barnmorskans teori idag bedömt på hjärtljuden: De är en pojk!
Hur ofta stämmer såntdär med höga & låga hjärtljud egentligen?

Mamma följde med mig dit idag...
Efter vi varit där åkte vi till Ikea för att handla lite nödvändigheter till bebisen..
PGA att väggarna här i lägenheten är typ ruttna så dom bara rasar när man skruvar i dom så kan inte jag ha något väggskötbord, så idag handlade jag ett skötbord "sniglar" på Ikea, väldigt enkel & simpel modell.. Vilket är bra för då får de plats i mitt duschrum! :D Köpte också skötunderlägg till skötbordet..
Ett par "kisslakan" som jag säger men de heter madrass-skydd:P En kudde fick också följa med..
Handlade en hylla att sätta på väggen ovanför skötbordet så man kan ställa lite småplock på..
Nu står de uppmonterat & klart i mitt duschrum, och för att komplettera de hela så köpte jag första blöjpaketet, våtservetter, och några natusan prylar..nån tvätt tvål & en salva mot RÖD STJÄRT :D haha..
Kunde ju bara inte ha ett TOMT skötbord ståendes så länge.....

En sak kan jag säga, jag har blivit en JÄVEL på att montera Ikea möbler!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men va skönt att du inte är så jättestor.

Det är min åsikt i allafall.

Det måste jue vara med påfrestande för kroppen om man blir gigantisk liksom.

Kramis

2008-10-21 @ 21:06:48
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Martina, cornelias mamma

Va skönt att allt står bra till med dig och magen=)

hehe, ikea möbler lär man sig lätt att börja montera ihop efter ett tag, men de är inte kul i början:P hehe!

Jag vet inte vad jag ska tro på de med hjärtljud, de kan funka eller inte på min dotter stämde de, emn jag har hört att de beror på hur rörlig eller icke rörlig barnet är de sa min barnmorska så jag vet inte=) Hoppas allt är bra?!

2008-10-21 @ 21:54:33
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Sandra

sånt har vi meee:D

2008-10-21 @ 21:58:56
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: carro

sebastian hade hade alltid mellan 155-158 tror ja i hjärtljud

2008-10-22 @ 23:08:49
Postat av: mormor

hej hjärta

kul att läsa att du mår lite bättre trotts allt=)

har redan sagt att det blir en pojke ;=) har köpt små blå skor och ett hemlig packet när kommer hem ;)

som vi alla ser fram i mot )

hoppas vi hinner ses innan jag åker hem igen

puss o kram mormor

2008-10-27 @ 14:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0