Vafaan!

Jag va hos barnmorskan imorse, och de gick ju bara bra fast att jag hade en annan än min ordinarie.. Sa till mamma för några dagar sen att jag faktiskt tror att Kiddo har lagt sig rätt i magen nu eftersom de inte putar ut på tvären längre på samma sätt, att de helt enkelt känns mer "bekvämt" i magen.. Och japp, så va de.. Nu ligger Kiddo RÄTT!
Hjärtljuden låg idag på 136..dom ligger alltså ganska jämnt hela tiden..
Dagens barnmorska skrattade också åt Kiddo som va vild och protesterade när hon kände på magen:P

Igår när jag satt och kollade på family.se så såg man bilder på bebisar som va födda 5 och 6 veckor för tidigt oså..
De är mindre tid än så kvar tills min bebis är beräknad att komma..och dom ser ju verkligen helt normala ut?!
Alltså, dom har lite smala ben och armar, visst..men dom ser friska ut! De fick mig att känna mig lite konstig och obehaglig, att de faktiskt ligger en HELT utvecklad människa där inne helt trängd!! Tur att dom inte minns de senare i livet, kan ju inte vara någon trevlig vistelse inne i en trång mage..USCH!
Barnmorskan frågade mig hur jag kände nu när de närmar sig, mitt svar va: " De känns okej, men jag kommer sakna min mage sen.. Den är ju så mysig nu! "

Jag sov dåligt inatt som vanligt så efter besöket hos barnmorskan la jag mig och sov en timme, och nu när jag tittar ut är de verkligen SNÖSTORM! What?! :O Jag som ska upp till sjukhuset snart för ett besök hos min läkare, och de är lite långt att gå i ovädret, samt livsfarligt att åka min bil med tanke på att jag har sommardäcken på..
Så jag ringde min mormor och bad snällt om hon kunde köra mig, och de kunde hon.. Snällt av henne!

Dags att gå ut med Wilma och låta henne se snön:) Hon stog nyss i fönstret och kikade för fullt.. Hon såg lika förvånad ut som jag när hon kollade ut:D Haha, hon är så go!


Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Ja precis,verkar ju smidigare ed fortsatt sjukskrivning.



Jag har för kort livmodersetapp,så livmodern orkade inte bära honom längre.

Men oftast när man föder för tidigt så beror det på en slags infektion,men inte i mitt fall.

Så nästa gång måste vi hålla koll på bebisen,och skulle d verka som att d blir för tidigt så får man sätta ett eller två stygn där för att förhindra för tidig födsel.

2008-11-21 @ 13:02:36
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0