Tänker tillbaka...

Jag sitter & läser på internet om filmen som kommer att visas om Knutby i vinter..
Alla tankar kommer upp på nytt och de ger mig rysningar i kroppen.. De för mina tankar tillbaka till morgonen den 10:e Januari 2004 då pappa kommer ner till mitt rum tidigt på morgonen, väcker mig för att berätta att något hemskt har hänt...
Innan han hunnit berätta klart hade jag en klump i halsen och rös till.. Usch, allt va så ovisst, och då visste vi ännu inte vem som hållt i detta vapen som tog Alexandras liv.... Jag tänkte på Helge, jag tänkte på barnen..jag tänkte..INTE EN GÅNG TILL!

Dagarna va långa, och speciellt den dagen...jag sörjde vackra Alexandra, och jag tänkte om och om igen på vad som hade hänt, varför?  Kommer Helge klara detta? Och hur kommer de gå för barnen nu? De stod på löpsedlar & alla tidningar, man kunde inte förtränga verkligheten för var man än vände sig så fanns den där.. Och den finns där än idag..

När jag tänker på detta så blir jag lessen, undrar hur folk runtomkring kan vara så okänsliga & påpeka detta EMOT MIG på ett negativt sätt.. Detta rör sig om min familj, ett efternamn som jag stolt bär efter min farfar, FOSSMO..
När jag tänker på mitt namn, så tänker jag på att de är unikt, de är från norge, de är från min farfar, och jag gillar de..!
Men alla andra runtom tycker att man ska byta av olika anledningar.. för att slippa alla dåliga reaktioner från folk runtom..

För er är Helge ingen annan än KnutbyPastorn, han som gjort dåliga saker & sitter där han sitter..
För mig är Helge min farbror, min gudfar, han som alltid hade roliga skämt & höll stämningen på topp även då de kanske egentligen va svårt.. Jag känner inte Helge som pastorn Helge, utan för mig är han bara Helge..
Han som har exakt samma smile-gropar som alla vi Fossmo har..
Jag kan bara inte tycka illa om honom även för vad som hänt & varit..

Lägger in två länkar där Sara demostrerar sitt mord..
De ger mig hemska rysningar varje gång jag ser de, och jag fattar inte hur hon själv klarar av att utföra dessa handlingar :S

http://www.youtube.com/watch?v=X7YC3QZWzW8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kARlhywPll8&feature=related

Kommentarer
Postat av: Eva

hej läste precis ditt inlägg och tyvärr så kopplar man direkt till nåt dåligt men i själva verket vet vi inte allt, tycker det e starkt av dig ha kvar efternamnet hade jag oxå gjot det måste man vara stolt för,

helge är nog ingen dålig människa saker hände, alla gör misstag några större än andra,nä kommer din bäbis?

Kram

2008-07-07 @ 20:14:28
URL: http://tjejenmedlivet.blogspot.com/
Postat av: Melinda

är han din farbror ? :O det visste jag inte. visste bara att ni hade likadant efternamn, men inte att ni va släkt..

2008-07-07 @ 20:37:54
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker att du är stark. Skit i vad alla andra tycker och tänker. Min släkt har dåligt rykte för att vi heter lindberg. Mamma och mina andra syskon har bytt efternamn till johansson nu. Men jag är STOLT över att heta Lindberg. Så mitt eftenamn vill jag ha kvar. Men det är som dom flesta personerna här i stan , dom har hört rykten och skit, och då dömmer dom personer utöver det. Utan att ens känna personen. Men jag tycker att du är stark iaf. Lycka till =)

2008-07-07 @ 22:42:56
URL: http://AjjjtarN.blogg
Postat av: Tove

Starkt av dig att skriva såhär tycker jag. Jag har alltid tänkt att du är grannen Elin. Sen att du är brorsdotter till Helge spelar ju ingen roll. Du är Elin - inte Helge. Har tänkt på de idioter som lägger skuld på dig och din familj. För att inte tala om sorgen...måste vara jättetufft!

Jag har också fått höra en massa om mitt efternamn, Myrstacken, Pissmyra...you name it. Det är bättre att ha ett efternamn som folk känner igen. Inte Andersson, Johansson eller Nilsson..hur unikt är det?



Kram kram och hoppas att du och bebisen mår bra :)

2008-07-08 @ 10:17:19
URL: http://tovemyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

kopplar namnet till något dåligt så äre ju bara han e sjuk! man dödar intenågon så, ja vad ska man säga tragist allt det som hännde där, hälge har hafft två kvinnor hanns närhet som dött, aaa ska inte utala vad jag tycker om denna man. (bak karet oå alexandra...

2009-01-26 @ 02:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0