Motiverande?

Helt ärligt, jag klagar inte på värmen, de är väl skönt för alla som har semester att äntligen kunna vara ute & må gött+ få lite fin färg.. MEN, jag klagar däremot på temperaturen inomhus.. Min lägenhet är minst sagt VIDRIG..
Jag får sova utan täcke, och ändå vaknar jag av värme slag & hela jag är klibbig & äcklig.. usch, en kall dusch fick bli starten på min dag..!

Alldeles snart ska jag ge mig iväg till jobbet, jag börjar jobba 13:00 idag, och de är inte heller så motiverande..
För att min bil är 100 grader varm ;) men äsch! Skitsamma.. Nu är jag bitter, bara för att jag jobbar varje dag hela veckan nu när de ska vara fint.. Jag vill ju sola & bada, men men.. De får jag göra nåt annat år iställe!

Jag är inte på bra humör längre!
Jag är sur, besviken & deppig.. Helt onödigt att vara de eftersom de inte löser nåt alls! Jag har slutat svara på vissa människors sms, jag hör inte av mig.. Jag försöker gå vidare ensam & försöker vara stark..
Vilket jag klarar ganska bra än sålänge! Jag vill ha min bebis, så jag kan pussa, gosa & snosa..
Jag kommer ha fullt upp som ensamstående mamma, men de visste jag redan från starten.. Men för de känns de inte bara enkelt på nåt sätt! De är en lång bit kvar, jag längtar..de skrämmer mig inte att jag kommer vara ensamstående mamma, de är vägen dit som är lite jobbig att genomgå ensam.. Mycke som ska ordnas & fixas..
Och när den mogna & ansvariga pappan (OBS ironin) sätter mig i en lite trälig sitts.. Han kommer inte ens befinna sig i Sverige när den lilla föds..och inte på en lång tid därefter heller..

Jag hade inte brytt mig så mycke egentligen om jag inte visste att de innebär massa krångel för min del med familjerätten osv.. Känns som jag har tillräckligt att tänka på & ordna med..

Har jag gnällt klart för idag måntro?!

Kanske.. Dags att bege sig till jobbet nu.. Jiippiee, NOT!

Kommentarer
Postat av: Kicki

du kommer att klara allt! jag tror på dig! du kommer bli världens bästa mamma!

2008-07-28 @ 14:26:08
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: sofie

men du har väl ngn som ska m på förlossningen?????...Måste ju säga att ja hade inte klarat den själv!!!taskigt o säga så men de e ,mest för o varna dig så du inte står där själv när de väl kommer... de e ju trots allt den som e jobbigast,.ta hand om dig o magen nu=)

2008-07-28 @ 20:52:41
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: carro

håller med av vad sofie säger..ja skulle aldrig klara förlossningen själv..min förlossning tog ju vissterligen väldigt lång tid men ändå att sitta i förlossningssalen helt själv utan någon att prata me e inge roligt..någon bm som kommer in 1 gång i timmen för att kolla till dej i ca 2 min de e allt..så fixa med vem du vill ha med nu så de e klart..någon måste ju ändå skjutsa dej till förlossningen du kan faktiskt inte köra själv..! så du vet som ja sagt förut så ställer ja alltid upp vad de än kan vara..även fast ja e lite dålig på att höra av mej men de e ju bara att höra av dej vad än klockan är ja kan ju alltid sova middag med sebastian ifall ja e trött!!! Och dessutom så vet jag att du kommer bli världens bästa mamma!!kram carro

2008-07-29 @ 00:00:51
Postat av: Therese

Det kommer bli kämpigt, antagligen hur tufft som helst. Men du kommer klara det utav den enkla anledningen att du måste. Jag beundrar dig som går igenom detta själv. Det är något jag aldrig skulle klara av. Kramar

2008-08-02 @ 07:55:24
URL: http://trajsan.blogg.se/
Postat av: Melinda

Du kommer klara det, de vet jag snuttan :) <3

2008-08-03 @ 15:02:30
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nu är det faktiskt så här min lilla vän.. =) Kim e borta 2 veckor ibland 3 i månaden.. Malte hade kolik och jag klarade det.. så då kommer du som är än starkare göra det som en dans.. O som sagt.. kim e borta 2-3 veckor i månaden.. du får mer än gärna komma o bo med mig.. =) jag vill ju oxå ha en liten till.. =) så jag kan bli pappa.. =) (dock fel kön) Jag finns för dig gumman.. !!

2008-08-13 @ 13:58:25
URL: http://luckybec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0