Som boende i tjack-balle huset...

Idag: Jag åkte in till kristinehamn för att skriva kontrakt på lägenheten, vi kollade ut lite fel & skavanker som JAG ska ordna till nästa vecka.. De ska målas om taket i v-rummet, och målas lister & vägg i den lilla hallen..
De ska jag pyssla med själv, sen ska jag få nya dörr-lister & golv-lister i och till köket..men de ska jag nog be nån annan att hjälpa mig med..
Som kompensation för att jag gör iordning lägenheten själv så drog han av halva månadshyran:D
Perfekt! Men då står ju såklart han för allt matreal.. Jag behöver ju inte vara ute ur min lägenhet förän sista september så de gynnar ju bara mig.. För om jag ska vänta med att få allt målat och fixat AV HONOM tills lägenheterna under är klara blire ju bara träligt med alla möbler & skit, bättre att få sånt gjort innan tycker jag..

Och om jag trivs med lägenheten sen så ska jag få nya tapeter och sånt också sen, så de kommer bli fint..
Allt är ju dugligt, bara de att jag bad att få nya tapeter i bebisens rum för att jag inte tycker att de passar med grönt+en bård till åt bebisen.. Men de skulle vi ordna till, inga problem tyckte han men han tycket jag kunde se om jag trivdes först innan han kosta på saker enligt min smak :) Riktigt bra & trevlig hyresvärd måste jag säga...!!

Skulle få bygga om lite i köket också sen framöver.. "Skriv en lapp med allt matreal du vill ha så fixar jag de, och tar jag för lång tid på mig så är de bara att ringa mig igen och säga till.. "
Tror att jag kommer trivas bra där faktiskt.. allt känns bra just nu iallafall!

Nu ska jag göra lite kvällsmackor+te och gosa ner mig i soffan framför tv:n..
Återkommer senare..kanske...

Kommentarer
Postat av: anna-maria

låter mycket bra tycker jag.. och gött med lite mmindre hyra när det blev dubbelt.. det kommer nog bli så fint =) säg till om du vill ha flytt hjälp!

2008-08-26 @ 20:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0